زیست‌شناسی

حقایق شگفت انگیز از بدن

امتیازی که به این مقاله می دهید چند ستاره است؟
[کل: ۰ میانگین: ۰]

حقایق شگفت انگیز از بدن

دانستنی

این بخش جذاب از سایت آینده مغز ۱۲ واقعیت غیر معمول را در مورد بدن شما نشان می دهد که ممکن است حتی به آن فکر نکرده باشید و هیچ در موردشان ندانید.

حقایق و دانستنی های شگفت انگیز درباره بدن انسان

بدن انسان رازهای زیادی دارد و ما معتقدیم که بیشتر آن ها هنوز توضیح داده نشده و یا حتی کشف نشده اند. خوشبختانه ، دنیای پزشکی مدرن موفق به یافتن پاسخ به برخی سوالات شده و موفقیت خود را با ما به اشتراک می گذارد. این بخش جذاب، ۱۲ واقعیت غیر معمول را در مورد بدن شما نشان می دهد که ممکن است حتی به آن فکر نکرده باشید و هیچ در موردشان ندانید.

۱۲ حقیقت در مورد بدن انسان که ثابت می‌کند یک مخلوق شگفت انگیز هستیم

یک انسان می تواند یک میلیون پشه را تغذیه کند

پشهبدن انسان خون کافی برای تغذیه با ۱.۲ – ۱.۸ میلیون پشه را دارد. به همین دلیل ، یک پشه حدود ۰.۰۰۳ میلی لیتر خون در طول یک تکه گاز می مکد، پشه ها می توانند تمام خون یک انسان کوچک را بیرون بکشد.

سینه مردان می تواند شیر تولید کند

همه انسان ها بدون توجه به جنسیت دارای غدد شیر ، مجاری شیر و نوک پستان هستند. نوک پستان مردان را می توان برای تولید شیر تحریک کرد. این هم چنین می تواند ناشی از عدم تعادل هورمونی ناشی از استرس شدید باشد.

یک زن قادر است بیش از ۴۰ کودک را به دنیا بیاورد

به خاطر پیشینه ژنتیکی، برخی از زنان توانایی زایمان و پرورش چندین کودک را دارند. این رکورد رسمی توسط یک زن روسی که ۶۹ کودک را در قرن ۱۸ تحمل کرده است، ثبت شده است.

موهای صورت سریع ترین موهای رو به رشد روی بدن است

اگر تا به حال از جمعیت مردان در این باره سوال کنید، آن ها موافقت خواهند کرد که “هر روز باید با این حقیقت مواجه شوند”هر روز باید اصلاح کنند. بسیاری از زنان افراد ریش دار را جذاب می یابند، درست است؟

اثر انگشت زنان ۹۹ % متفاوت از اثر انگشتان مردان است

پوست زنان دو برابر اسید آمینه نسبت به پوست مردانترشح می کند و آن را به طور متفاوت توزیع می کند. به همین دلیل است که دانشمندان می توانند به یک اثر انگشت نگاه کنند تا جنسیت یک فرد را پیدا کنند.

روشی که دستها را در کنار هم قرار می دهیم به ما می گوید که نیم کره راست مغز ما چیست

انگشت راست در بالا به این معنی است که نیم کره راست غالب است؛ انگشت چپ در بالا ثابت می کند که نیم کره چپ در بدن فعال تر است. نیم کره راست مسئول احساسات و تخیل است. نیم کره چپ مسئول تفکر تحلیلی و منطقی است.

۱ % مردم انگشتان خود را موازی با یکدیگر قرار می دادند. این افراد چیره دست نامیده می شوند. دانشمندان بیان کرده اند که برای، هیچ نیم کره مغزی حاکم وجود ندارد. در این حالت هر دوی آن ها به همان اندازه توسعه یافته اند.

مایع که از بینی خارج می شود می تواند از مغز باشد

مایع ای که از بینی چکه می کند می تواند مایع مغزی باشد. مایع مغز در اطراف مغز شما قرار دارد و توسط یک غشای ویژه نگهداری می شود. گاهی اوقات می تواند از طریق بینی شما به مقدار کمی به عنوان مایع روشن نشت کند.

شما منحصر به فردتر از آنچه فکر می کنید هستید

کاملا منحصر به فرد هستید و تنها مختص اثر انگشت شما نیست شکل گوش شما نیز منحصر به فرد است زبان همچنین شکل و بافت منحصر به فرد دارد. در مقابل اثر انگشت، این “الگو” هرگز تغییر نمی کند.

زنان بیشتر زندگی می کنند

سیستم ایمنی زن با تهدیدات داخلی و بیرونی بهتر عمل می کند و سلول های آن کندتر پیر می شوند و به طور موثرتری جواب می دهند. به همین دلیل است که زنان بیشتر در سنین پیری زندگی می کنند و کم تر از مردان بیمار می شوند.

قلب زنان تندتر می زند

دانشمندان کانادا نشان دادند که قلب زنان در حدود ۱.۷ تا ۲.۳ ساعت جلوتر از قلب مرد می تپد. در مجموع حدود ۱۰ بار بیشتر در هر دقیقه می زند

کبد بیش از ۵۰۰ عملکرد دارد

کبد همه کار از فیلتر کردن خون، تجزیه کردن و جذب چربی ها، پردازش کلسترول و مقداری ویتامین و …انجام می دهد

افراد وقتی مجبورند به توالت بروند، به طور متقاعد کننده ای دروغ می گویند

افراد با مثانه پر به طور متقاعد کننده ای دروغ می گویند. تمایل شدید به توالت رفتن باعث می شود فرد بر روی خویشتن داری تمرکز کند و به همین دلیل دروغ گفتن بیشتر متقاعد کننده است علاوه بر این، آن ها سعی می کنند از هرگونه حرکت اضافی اجتناب کنند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
بله
تقریبا
خیر

داریوش طاهری

اولیــــــن نیستیــم ولی امیـــــد اســــت بهتـــرین باشیـــــم...! خدایــــــــــا! نام و آوازه مــــــرا چنان در حافظــه‌ها تثبیت کن که آلزایمـــــــــر نیز تــوان به یغمـا بـردن آن را نـداشتــــــه باشـد...! خدایـــــــــا! محبّـت مــرا در دل‌های بندگانت بینداز ... خدایــــــا! مــــرا دوســــت بــــدار و محبوبــم گـــردان...!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا