سبک زندگیموفقیت

زندگینامه آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و پیام کرونایی ایشان

امتیازی که به این مقاله می دهید چند ستاره است؟
[کل: ۰ میانگین: ۰]
با زندگی یکی از زنان موفق دنیا آشنا شوید؛

زندگی‌نامه آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان

مرکل پس از سقوط دیوار برلین در سال ۱۹۸۹ میلادی وارد سیاست شد. مرکل با به دست آوردن ریاست حزب اتحاد دموکرات مسیحی، اولین  صدر اعظم زن آلمان،  یکی از چهره‌های برجسته اتحادیه اروپا پس از انتخابات ملی سال ۲۰۰۵ است.

ککو

دیدارنیوزـ  آنجلا مرکل متولد ۱۹۵۴ میلادی سیاستمدار آلمانی است که به عنوان صدر اعظم زن آلمان و یکی از معماران اتحادیه اروپا شناخته می‌شود.

کودکی آنجلا مرکل

آنجلا مرکل چه کسی است؟

آنگلا دوروتئا کزنر، که با نام آنگلا مرکل شناخته می‌شود، در ۱۷ ژوئیه ۱۹۵۴ در هامبورگ آلمان غربی متولد شد. مرکل پس از سقوط دیوار برلین در سال ۱۹۸۹ میلادی وارد سیاست شد. مرکل با به دست آوردن ریاست حزب اتحاد دموکرات مسیحی، اولین  صدر اعظم زن آلمان،  یکی از چهره‌های برجسته اتحادیه اروپا پس از انتخابات ملی سال ۲۰۰۵ است.

عکس دوران جوانی آنجلا مرکل

عکس دوران جوانی آنگلا مرکل

سال‌های اولیه

پدر آنگلا کشیش پروتستان و مادرش آموزگار بود . در کودکی در اقدامی عجیب همراه خانواده به آلمان شرقی مهاجرت کردند . مرکل در منطقه روستایی شمال برلین در جمهوری دموکراتیک آلمان رشد کرد. . وقتی او کودک بود از پله بالا رفتن وحشت داشت . در دوران دبیرستان همیشه شاگرد اول بود  و دوست داشت مانند مادرش آموزگار شود اما این آرزو توسط دولت کمونیست آلمان شرقی بر باد رفت.آنگلا فیزیک را در دانشگاه لیپزیگ مطالعه کرد و در سال ۱۹۷۸ دکترای خود را به دست آورد و بعدها به عنوان یک شیمیدان در موسسه مرکزی شیمی فیزیکی آکادمی علوم از سال ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۰ کار کرد .در دوران دانشگاه با اولریش مرکل که دانشجوی فیزیک بود ازدواج کرد. ولی  این ازدواج دیری نپایید و در سال ۱۹۸۲ آنها از هم جدا شدند. آنگلا نام خانوادگی همسر اولش را برای خود نگه داشت . می گویند در دوران  زندگی در آلمان شرقی در یک رستوران به کارگری می کرده تا خرج تحصیل خود را بدهد.

دوران جوانی آنجلا مرکل

اولین صدراعظم زن

پس از سقوط دیوار برلین در سال ۱۹۸۹، مرکل به حزب سیاسی دموکرات مسیحی (CDU) پیوست. پس از آن در کابینه هلموت کوهل به عنوان وزیر امور زنان و جوانان منصوب شد ، سپس به عنوان وزیر محیط زیست و امنیت هسته‌ای خدمت کرد. او پس از شکست کوهل در انتخابات سال ۱۹۹۸، به عنوان دبیر کل CDU نام‌گذاری شد. در سال ۲۰۰۰، مرکل، رهبر حزب انتخاب شد، اما در سال ۲۰۰۲، نامزدی حزب CDU برای صدراعظمی را به ادموند استویبر باخت.
در انتخابات سال ۲۰۰۵، مرکل ،صدر اعظم گرهارد شرودر را شکست داد و تنها با سه کرسی برنده شد و پس از اینکه اتحادیه CDU یک توافق نامه ائتلافی با سوسیال دموکرات‌ها (SPD ) تصویب کرد، اولین صدر اعظم زن آلمان شد. مرکل همچنین نخستین شهروند سابق جمهوری دموکراتیک آلمان است که آلمان متحد را رهبری می‌کند و نخستین زنی است که رهبری آلمان از زمان تبدیل شدن آن به یک دولت مدرن در سال ۱۸۷۱ را در دست دارد. او در سال ۲۰۰۹ در دومین دوره نیز انتخاب شد.

آنجلا مرکل اولین صدر اعظم آلمان

مرکل در اکتبر سال ۲۰۱۳، زمانی که آژانس امنیت ملی ایالات متحده را به ضبط مکالمات تلفن همراهش متهم کرد، در صدر خبرها قرار گرفت. در یک نشست رهبران اروپایی، او ایالات متحده را به سو استفاده از حریم خصوصی متهم کرد و گفت: “جاسوسی در میان دوستان هرگز قابل قبول نیست.” مدت کوتاهی پس از آن، در ماه دسامبر ۲۰۱۳، برای سومین دوره سوگند یاد کرد.

چالش راست افراطی

آنجلا مرکل در سال ۲۰۱۷ برای بار چهارم به عنوان صدر اعظم آلمان انتخاب شد. هر چند حزب او CDU اکثریت را در مجلس بوندستاگ دارا بود، راست افراطی آلمان ۱۳ درصد از رأی را به دست آورد تا سومین گروه بزرگ در پارلمان، پس از CDU / CSU و SPD شود. این اولین بار بود که حزب راست افراطی از سال ۱۹۶۱ به بوندساگا وارد می‌شود.
مرکل، پس از انتخابات، گفت: “ما نتیجه‌ی بهتری  را انتظار داشتیم ، این امر واضح است. اتفاق خوب این است که ما قطعاً دولت بعدی را هدایت خواهیم کرد.” وی همچنین گفت” به طرفداران AFD که با حل مشکلات، توجه به نگرانی‌ها و همچنین ترس‌هایشان و بالاتر از همه با سیاست خوب” پاسخ خواهیم داد.

آنگلا مرکل و چالش راست افراطی

باوجود چالش‌های قدرتی او در انتخابات ماه سپتامبر ، مرکل رتبه نخست در فهرست سالانه قدرتمندترین زنان جهان برای هفتمین سال متوالی در سال ۲۰۱۷ بدست آورد ،او تا کنون ۱۲ بار موفق به کسب این عنوان شده است.
با این حال، در اواسط ماه نوامبر، هنگامی که تلاش برای تشکیل یک ائتلاف دولتی جدید بود، مشکلات دیگری به وجود آمد. این مشکل با هفته‌ها مذاکره همراه بود. حزب دموکرات آزاد (FDP) ناگهان از گفتگو با CDU / CSU و سبزها، در مورد اختلافات مربوط به مهاجرت و سیاست‌های دیگر، بیرون کشید. این رد شدن ضربه‌ی دیگری به مرکل زد. وی گفته بود حزب او “همچنان مسئولیت این کشور را حتی در چنین وضعیت دشواری می‌پذیرد”.

زندگی شخصی

آنگلا در پخت نان و به ویژه کیک آلو مهارت زیادی دارد و دوستانش همیشه از دست پخت او بخاطر سوپ سیب زمینی و رولت گوشت تعریف می کنند و می‌گویند او خیلی پختن آنها را دوست دارد. آشپزی بهانه ایست برای آنگلا که با خانواده وقت گذرانی کند .
آنگلا فرزندی از خود ندارد اما همسر او دو پسر بزرگ از ازدواج قبلی خود دارد. رابطه با همسر دومش یوآخیم زاور همیشه مورد بحث بوده است. یوآخیم زاور به ندرت با مرکل دیده می‌شود و با رسانه‌ها هیچگاه  مصاحبه نمی‌کند. او حتی در سال ۲۰۰۵ در مراسم تحلیف آنگلا مرکل حاضر نشد و ترجیج داد مراسم را از تلویزیون دانشگاه برلین، محل کارش ببیند. در اندک زمان‌هایی که آنها با هم دیده می‌شوند، آنگلا فراموش می‌کند همسرش همراهش است. در سال ۲۰۱۱ وقتی آنها برای شرکت در مراسمی به کاخ سفید رفته بودند مرکل از لیموزین پیاده شد و به سرعت از پله‌ها بالا رفت. مدتی طول کشید تا او یادش بیاید که  یوآخیم زاور را فراموش کرده است. گفته می‌شود  یوآخیم زاور به هیچ عنوان دلش نمی‌خواهد درگیر کارهای همسرش شود و از محافظ و کارهای غیر عادی فراری است. به همین دلیل دوستانش هیچ وقت او را آقای مرکل صدا نمی کنند!

همسر اول آنگلا مرکل

تصویر همسر اول آنجلا مرکل

همسر دوم آنجلا مرکل

تصویر همسر دوم آنجلا مرکل

پیام آنگلا مرکل درمورد کرونا: کسانی که می‌میرند، عدد نیستند، انسانند، برای‌شان می‌جنگیم

آنجلا مرکل، صدراعظم قدرتمند آلمان دیروز دست به اقدام بی‌سابقه‌ای زد او رودرو با مردم، مستقیم از قاب تلویزیون به تک‌تک آلمانی‌ها زل زد و درباره‌ی بحران کرونا‌ با آن‌ها حرف زد، در یکی از تاثیرگذارترین و به‌ترین نطق‌های عصر ما. چکیده‌ی سخنرانی مرکل را بخوانید . بی‌جهت نیست که این زن بزرگ، این رهبر برجسته، افتخاری‌ست برای آلمان، او عصرش را به نام خودش ثبت کرده:

این بزرگ‌ترین چالش آلمان، نه از زمان اتحاد دوباره آلمان که از زمان جنگ جهانی دوم است. از اون زمان تاکنون هیچ چیز تا این حد، زندگی ما در کنار یک‌دیگر رو تحت تاثیر قرار نداده . تنها وقتی از پس این بحران برمی‌آییم که تمام شهروندان این رو وظیفه خودشون بدونند موضوع جدیه و شما هم جدیش بگیرید. تا وقتی درمان یا واکسنی وجود نداره، تنها یک کار می‌شه کرد: کند کردن روند شیوع و کش دادنش به چندین ماه تا بتونیم زمان بخریم تا دارو و واکسن کشف بشه و بیمارستان‌هامون آماده باشند. حتا سیستم سلامت ما هم که یکی از بهترین‌ها در جهانه، اگر بیماران زیادی با وضعیت وخیم بهش هجوم بیارند، کم می‌آره. کسانی که حال‌شون وخیم می‌شه، عدد و رقم نیستند، پدر یا پدربزرگ‌اند، مادر و مادربزرگ. همسر. انسان. ما جامعه‌ای هستیم که زندگی تک‌تک انسان‌ها ارزش داره.

به همه کسانی که در بیمارستان‌ها و سیستم بهداشت کار می‌کنند: کاری که می‌کنید خیلی بزرگه. از صمیم قلب تشکر می‌کنم. و حالا یک موضوع حیاتیه: زندگی اجتماعی رو تا جایی که می‌شه متوقف کنیم. دولت به کار خودش ادامه می‌ده اما هر چیزی رو که انسان‌ها و جامعه رو تهدید کنه، باید کاهش بدیم. محدودیت‌های کنونی در تاریخ جمهوری فدرال آلمان سابقه ندارند. برای کسی مثل من که آزادی سفر حقی بوده که براش سخت جنگیدم، چنین محدودیت‌هایی فقط در شرایط کاملن اضطراری توجیه‌پذیر هستند اما فعلن این محدویت‌ها برای حفظ جان انسان‌ها ضروری‌اند.

تضمین می‌دهم: دولت همه کار می‌کنه تا تاثیر اقتصادی بحران رو کاهش بده و فرصت‌های شغلی رو حفظ کنه. اقلام ضروری همیشه موجود خواهند بود. قفسه‌های خالی فروشگاه‌ها به سرعت پر می‌شوند. احتیاط در خرید خوبه، انبار کردن اما بی‌معنی و کاملن ضد هم‌بستگیه. از کارکنان سوپرمارکت‌ها تشکر می‌کنم. اون‌ها سر کار می‌روند تا چرخ این مملکت به معنی دقیق کلمه بچرخه.

اما اقدامات دولت خنثی می‌شوند اگر ابزار اصلی علیه شیوع بیماری به کار گرفته نشه: این ابزار خود ما هستیم. وحشت نکنید، اما هرگز فکر نکنید که شما کاره‌ای نیستید. از هیچ‌کس نمی‌شه صرف‌نظر کرد. اپیدمی نشون می‌ده که ما چقدر آسیب‌پذیر و چه‌قدر به هم‌دیگه وابسته‌ایم. همه برای کنترل این وضعیت نقش دارند. نفرین نشده‌ایم که واگیری سریع ویروس رو منفعلانه تماشا کنیم. ابزاری علیه‌ش داریم: باید ملاحظه داشته باشیم و از هم فاصله بگیریم. می‌دونم سخته. می‌دونم که در زمانه‌ی سختی می‌خوایم به هم نزدیک باشیم، از نظر فیزیکی هم نزدیک باشیم. اما در این لحظه درست برعکسشه که درسته.

هیچ‌کس رو تنها نذارید. باید به عنوان خانواده و به عنوان جامعه، راه دیگری (جز نزدیکی فیزیکی) پیدا کنیم برای با هم بودن، راه‌های خلاقانه که از پس ویروس بربیایند. باید راه‌هایی پیدا کنیم دوستی‌مون رو نشون بدیم. یک بار دیگه شروع کنید به نامه نوشتن. پست که کار می‌کنه.

از همه با جدیت تقاضا می‌کنم: از قوانینی که فقط برای مدت کوتاهی وضع شده‌اند پیروی کنید. دولت بررسی می‌کنه که چی رو باید اصلاح کرد و چه اقدام دیگری ضروریه. این وضعیت دینامیکه و باید یاد بگیریم و با ابزارهای جدید واکنش نشون بدیم. شایعه‌ها رو باور نکنید. با یک وظیفه تاریخی مواجهیم که فقط در کنار هم دیگه از پسش برمی‌آییم.

مطمئنم از بحران عبور می‌کنیم. اما چند نفر از عزیزان‌مون رو از دست خواهیم داد؟ بخش زیادیش به خود ما بستگی داره. می‌تونیم تصمیم بگیریم با هم هم‌کاری کنیم و محدودیت‌های کنونی رو بپذیریم. به تک‌تک ما بستگی داره. حتی با این که این تجربه بی‌سابقه‌ست، باید برمبنای دل و عقل‌مون رفتار کنیم.
مراقب خودتون باشید. ترجمه از امید رضایی

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
بله
تقریبا
خیر

داریوش طاهری

اولیــــــن نیستیــم ولی امیـــــد اســــت بهتـــرین باشیـــــم...!

‫۴ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا