زیست‌شناسی

وحشی و خطرناک‌ترین سگ‌های دنیا

امتیازی که به این مقاله می دهید چند ستاره است؟
[کل: ۱ میانگین: ۴]

وحشی و خطرناک‌ترین سگ‌های دنیا

با اینکه سگ ها وفادارترین و بهترین دوست انسان ها هستند ولی در بین آنها نژادهایی وجود دارند که جزء خطرناکترین سگ ها بشمار میروند.معمولا این نژادها بعنوان پلیس یا نگهبان به کار گرفته می شوند. امروز قصد داریم اینجا لیستی از خطرناک ترین های دنیا رو معرفی کنیم تا اگر احیانا با آنها مواجه شدید مواظب خود باشید.

۱) سگ گله قفقازی (Caucasian Shepherd)

سگ

معمولا این سگ ها خیلی بزرگ هستند وزن تقریبی آنها بین ۵۰ تا ۱۱۰ کیلوگرم است! معمولا این نژاد در روسیه و بعضی کشورهای اروپایی یافت میگردد و از آنها بعنوان سگ نگهبان استفاده می کنند.

۲) سگ پیت بول (Pit Bull)

یکی از نژادهای محبوب و بسیار قوی که بارها شاهد حمله او به انسان ها بوده ایم نژاد پیت بول می باشد.این نژاد بسیار پرانرژی و چابک است و اکثرا در بازی های مرگ به کار گرفته می شود.این نژاد برای حمله به گاو ها و گرازها تربیت می شوند.

۳)سگ پرو د پرسا کاناریو ( Perro de Presa Canario)

همانطور که از اسم این سگ مشخص است اصالت او به اسپانیا بازمیگردد.این سگ بسیار متهاجم است.معمولا از این نژاد در مزرعه ها نگهداری میکنند همچنین به او لقب سگ قناری گیر داده شده است.

۴) سگ روت ویلر (Rottweiler)

سگ

سگ های قوی که ذات و غریزه نگهبانی و اتحاد را دارند.آنها میتوانند ب راحتی با هم نژادهای خود همکاری کنند و تیم تشکیل دهند.اگر این سگ ها به درستی آموزش نبینند نمیتوانیم توصیف کنیم که تا چه حد خطرناک و مرگبار خواهند بود.از این سگ ها به عنوان نگهبانی میتوان به کار گرفت. باید خاطر نشان کنیم نیمی از مرگ و میرهای ناشی از حمله حیوانات در ایلات متحده آمریکا مربوط به این نژاد است.

۵) سگ فیلا برسیلیرو (Fila Brasileiro)

سگ

این نژاد در برزیل پرورش داده می شود.گزینه بسیار خوبی برای نگهبانی به شمار می روند.اگر درست تربیت نشوند ممکن است بسیار متهاجم شوند.این سگ ها دارای جثه بسیار بزرگ و غریزه خشن هستند بعضی کشورها این نژاد را ممنوع کرده اند.

۶) سگ مالاموت آلاسکا (Alaskan Malamute)

سگ

این سگ ها در قطب شمال و سیبری در سورتمه ها و بارهای سنگین به کار گرفته می شوند.این نژاد قادر به زنده ماندن در بدترین شرایط آب و هوایی هستند.این سگ به حدی خطرناک و وحشتناک می باشد که به تنهایی قادر است یک خرس را بکشد.از این سگ ها برای نگهبانی استفاده نکنید به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.

۷) سگ گرگی (wolfdog)

سگ

این نژاد ترکیبی از سگ های اهلی و وحشی است.این سگ دارای غریزه نگهبانی است معمولا به دلیل رفتارهای غیرقابل پیش بینی اش بهتر است در کنار حیوانات دیگر نباشد.نگهداری و پرورش از این نژاد در برخی کشورها ممنوع اعلام شده است.

۸) سگ بولماستیف (Bullmastiff)

بولماستیف ها بسیار قوی و قدرتمند هستند این سگ ها اگر احساس امنیت کنند بسیار قابل اعتماد و کارآمد خواهند بود.معمولا مطیع هستند اما اگر تربیت و آموزش خوبی نداشته باشند به متهاجم ترین سگ تبدیل خواهند شد.این نژاد سابقه حمله و کشتن چندین نفر را داشته است.

۹) سگ هاسکی (Husky)

سگ

هاسکی ها علاوه بر زیبایی و هوش و ذکاوت بی نهایتشان گاهی ممکن است متهاجم و خطرناک شوند.اما اگر به درستی تربیت نشوند امکان حمله به انسان را دارند. بهتر است پس از گرفتن حس اعتماد به این نژاد نزدیک شوید.

۱۰) سگ دوبرمن پینچرز (Doberman Pinschers)

از ویژگی های معروف این نژاد باید به تیزی و هوشمندی آنها اشاره کنیم. این نژاد بهترین سگ نگهبان هستند آنها اصالت آلمانی دارند و معمولا وقتی احساس خطر کنند متهاجم می شوند.آنها توانایی کشتن انسان ها را دارند.بهتر است در تربیت او بسیار دقیق بوده و صبر بسیار داشته باشید تا از حالت تهاجی او کم شود.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
بله
تقریبا
خیر

داریوش طاهری

اولیــــــن نیستیــم ولی امیـــــد اســــت بهتـــرین باشیـــــم...!

یک دیدگاه

  1. سلام
    به هر حال سگ ها اکثرا ناقل هاری با کشندگی ۱۰۰ درصدن
    پس در مواجه با هر سگی باید احتیاط کرد
    ممنون بابت این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا