بیماری‌های مغز و اعصاب

کاهش لرزش‌های پارکینسون با دستکش الهام‌گرفته از اسباب‌بازی‌ها

امتیازی که به این مقاله می دهید چند ستاره است؟
[کل: ۰ میانگین: ۰]

کاهش لرزش‌های پارکینسون با دستکش الهام‌گرفته از اسباب‌بازی‌ها

پارکینسونpsfk.com: دستکش GyroGlove ساخت شرکت نوپای GyroGear صفحه‌های چرخان یا ژیروسکوپ‌ها را برای کاهش لرزش دست افراد مبتلا به لرزش‌های ذاتی یا پارکینسون بکار می‌گیرد. این شرکت احساس پوشیدن GyroGlove را با فرو بردن دست در شربتی غلیظ مقایسه می‌کند که اجازه می‌دهد دست حرکتی آرام داشته باشد و در عین حال در برابر لرزش‌ها مقاومت می‌کند.

این ابزار پوشیدنی لرزش شدید دست را با یک فرفرۀ چرخان کاهش می‌دهد.

برای درک این فناوری، اسباب‌بازی محبوب بچه‌ها یعنی فرفرۀ چرخان را تصور کنید. نیروهای چرخشی در بالا تلاش می‌کنند تا در هنگام حرکت آن تعادل آن را حفظ کنند. این پایستگی تکانۀ زاویه‌ای (یا چرخشی) به دستکش و دست منتقل شده و لرزش‌های آن را کاهش می‌دهد.

پارکینسونسازنده‌های GyroGlove چرخش ۱۵۰۰۰ دور بر دقیقه‌ای را در نظر گرفته‌اند که نیرویی ۱٫۲ کیلویی فراهم خواهد کرد. این دستکش تنها ۲۰۰ گرم وزن دارد که ویژگی مهمی است چرا که بسیاری از کاربران GyroGlove می‌توانند افراد سالمند باشند.

gyrogloveبنیانگذار شرکت GyroGear یک دانشجوی پزشکی به نام Faii Ong است. او پس از آنکه فردی ۱۰۳ ساله را مشاهده کرد که به خاطر لرزش‌ها در غذا خوردن دچار مشکل شده بود، تصمیم‌ گرفت تا راهی برای کمک بیابد. شش ماه بعد، این فناوری که در انتظار ثبت اختراع است برای تأثیر بالقوۀ آن بر لرزش‌های ذاتی و پارکینسون شناخته شده است.

این شرکت به توانایی‌‌های این دستگاه اطمینان دارد:

«آزمایش‌های اولیه کاهش چشمگیر بیش از ۸۰ درصدی لرزش‌ها را نشان می‌دهد. این آزمایش‌ها روی یک دکل کالیبره شده تا لرزش‌های شدید دست آزمایش شد.»

افزون بر سخت‌افزار، شرکت GyroGear یک نرم‌افزار گوشی هوشمند نیز منتشر خواهد کرد که پیشرفت لرزش‌های بیمار را دنبال خواهد کرد. تصاویر نرم‌افزار نشان می‌دهد که این نرم افزار همچنین برای کالیبره کردن دستگاه با توجه به شدت لرزش‌های هر بیمار نیز بکار خواهد رفت. داده‌های کمی ثبت شده در نرم‌افزار می‌توانند پزشکان را در درک بهتر وضعیت بیمار یاری کنند.

پارکینسونشرکت برای وارد کردن این دستکش به بازار عجله ندارد. در حال حاضر، آنها با افراد مبتلا به لرزش‌ها همکاری می‌کنند تا بهترین محصول ممکن را  برای کاهش لرزش دست بسازند. در مصاحبه‌ای، بنیانگذار Faii، طرح‌های آیندۀ شرکت را برای بکارگیری GyroGlove در دیگر قسمت‌های بدن همچون سر و پاها بیان کرد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
بله
تقریبا
خیر

داریوش طاهری

اولیــــــن نیستیــم ولی امیـــــد اســــت بهتـــرین باشیـــــم...!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا