بیماری‌های مغز و اعصابسلامتی

کرونا برای بیماران MS خطرناک است؟

امتیازی که به این مقاله می دهید چند ستاره است؟
[کل: ۰ میانگین: ۰]

کرونا برای بیماران MS خطرناک است؟

کرونا

یک متخصص مغز و اعصاب گفت: افرادی مبتلا به MS با توجه به مصرف دارو‌های مختلف دچار ضعف سیستم ایمنی هستند.

خبرنگاران جوان،  فرزاد اشرافی متخصص مغز و اعصاب با اشاره به افرادی که به بیماری‌های مغز و اعصاب مثل MS، پارکینسون، آلزایمر مبتلا هستند، باید در برابر ویروس کرونا از خود محافظت کنند، گفت: این افراد با توجه به فرم بیماری و مصرف دارو‌های مختلف می‌توانند دچار ضعف سیستم ایمنی شوند.

این متخصص مغز و اعصاب گفت: بیمارانی که مبتلا به MS هستند باید حتما توجه داشته باشند که بر اساس نوع دارو‌هایی که مصرف می‌کنند  یک سری تمهیداتی را در جهت فرم زندگی خود داشته باشند.

اشرافی ادامه داد: کسانی که دارو‌های خوراکی و دارو‌های تزریقی خاص مصرف می‌کنند، به هیچ وجه نباید سرکار بروند، چون سیستم ایمنی این دسته از بیماران ضعیف شده و مستعد بیماری کرونا هستند.

او افزود: مصرف کورتون برای بیماران MS در دوره اپیدمی بیماری کرونا انجام نمی‌شود و دارو‌هایی که ماهانه به صورت تزریقی یا هر ۶ ماه یکبار است برای این استفاده نمی‌شود.

توصیه به بیماران MS برای مقابله با کرونا

این متخصص مغز و اعصاب با بیان توصیه بیماران MS، گفت: توصیه‌مان به بیمارانی که MS دارند، این است که در خانه بمانند، مرتبا دست‌هایشان را بشویند، با افراد جامعه در تماس نباشند و در حد امکان از خانه خارج نشوند.

اشرافی درباره بیماران مبتلا به میاستنی گراویس بیان کرد: درگیری تنفسی برای بیماران میاستنی گاویس باعث ضعف عضلات در بدن آن‌ها می‌شود، بنابراین این بیماران باید از خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنند.

او ادامه داد: درگیر شدن با بیماری کرونا برای بیماران میاستنی باعث می‌شود که ضعف عضلاتی تنفسی‌شان بدتر شود و علائم بیماری در این افراد دو چندان شود.

این متخصص مغز و اعصاب افزود: باتوجه به مصرف دارو‌هایی که سیستم ایمنی را سرکوب می‌کند به بیماران میاستنی توصیه می‌شود که در محیط جامعه قرار نگیرند، در منزل بمانند، دست‌هایشان را مرتباً بشویند و بهداشتی را که توصیه شده مراعات کنند.

مبتلایان به سکته مغزی مصرف دارو را جدی بگیرند

اشرافی ادامه داد: مبتلایان به سکته مغزی توجه داشته باشند داروهایشان را مرتبا مصرف کنند.

او درباره کسانی که سکته مغزی کرده‌اند، افزود: این افراد عوامل خطری مثل فشار خون بالا و بیماری‌های عروق قلب یا دیابت دارند که خود این‌ها ریسک بیماری کرونا را بالا می‌برد.

این متخصص مغز و اعصاب گفت: بنابراین بیماران سکته مغزی باید دقت کنند در منزل بمانند و فعالیتی در خارج از منزل نداشته باشند.

بیماران پارکینسون در مقابله با کرونا چه کنند؟

اشرافی افزود:بیماران مبتلا به پارکینسون درجه‌های خفیف تا متوسط‌شان، میزان توانایی سیستم ایمنی بدنشان در وضعیت بدی نیست.
او ادامه داد:، اما کسانی که بیماری‌شان شدید است حتما باید مراقبت کنند، در منزل بمانند و در محیط جامعه قرار نگیرند.

این متخصص مغز و اعصاب تصریح کرد: اگر به کرونا مبتلا شدند حتما باید داروهایشان را مصرف کنند، زیرا قطع دارو‌های بیماران مبتلا به پارکینسون باعث کندی حرکات بدن‌شان می‌شود و بیماری‌شان تشدید می‌شود.

باید در برابر کرونا از بیماران آلزایمری مراقبت کنیم

او افزود: خانواده بیماران مبتلا به آلزایمر هم باید به این بیماران توجه لازم را داشته باشند، زیرا این بیماران از نظر اختلالات شناختی شاید نتوانند شرایط دوره اپیدمی را تشخیص دهند و بیرون از منزل بروند.

این متخصص مغز و اعصاب یادآوری کرد: این بیماران باید دارو‌های خود را درست مصرف کنند، زیرا بیماری‌شان آن‌ها را مستعد به بیماری کرونا می‌کند

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
بله
تقریبا
خیر

داریوش طاهری

اولیــــــن نیستیــم ولی امیـــــد اســــت بهتـــرین باشیـــــم...!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا