سلامتی

اشعه لپ تاپ و راه های جلوگیری از عوارض این خطر

امتیازی که به این مقاله می دهید چند ستاره است؟
[کل: ۰ میانگین: ۰]

اشعه لپ تاپ و راه های جلوگیری از عوارض این خطر

لپ تاپامروزه لپ تاپ ها بخاطر راحتی حمل، قدرت و استفاده راحت جزو پُر کاربردترین وسایل زندگی ما شده اند. اما اشعه لپ تاپ عوارض جانبی زیادی دارد. اشعه های الکترومغناطیسی بخاطر فرکانس های خاصی که دارند می توانند برای سلامت انسان خطرناک باشند اما زمانی این خطرها افزایش می یابند که شما لپ تاپ روی شکم خود قرار دهید که باعث می شود شما بیشتر در معرض خطرات آن قرار گیرید.

عوارض قرار دادن لپ تاپ روی شکم

 

ممکن است در معرض ابتلا به سرطان قرار گیرید.

محققان سوئیسی دانشگاه بَسِل به تازگی کشف کرده اند که قرار دادن لپ روی شکم باعث ابتلا به سرطان پوست می شود. همچنین از آنجایی که بعضی از مردم در حالت خوابیده لپ تاپ را نزدیک آلت تناسلی خود قرار می دهند ممکن است پرتوها، به آلت تناسلی آنها آسیب های جبران ناپذیری بزند که در آینده منجر به سرطان بیضه و تخمدان شود.

لپ تاپ روی شکم

می تواند به دستگاه تناسلی آسیب برساند.

براساس تحقیقاتی که توسط انجمن مطالعه بر روی دستگاه تناسلی آمریکا انجام شده است. قرار دادن لپ تاپ روی شکم باعث آسیب رساندن به حجم اسپرم در مرد و تخمک های زن می شود و استفاده زیاد از لپ تاپ روی پا یا شکم باعث ناباروری می شود. اما با استفاده از محافظ اشعه لپ تاپ می توانید تا مقدار زیادی جلوی پرتوها را بگیرید.

 بی خوابی

شاید برای شما پیش آمده باشد که موقع استراحت لپ تاپ را روی شکم خود قرار بدین و شروع بکار کنید، در این حالت نور مصنوعی ساطع از صفحه نمایش در زاویه دید معمول شما نیست در نتیجه تخلیه هورمون مِلاتونین که به شما کمک می کند راحت تر بخوابید کم تر می شود و شما دچار بی خوابی می شوید.

مضرات اشعه لپ تاپ برای کودکان

بدن یک کودک اشعه های الکترو مغناطیس را نسبت به بزرگسالان بیشتر جذب می کند. طبق تحقیقات انجام شده، اشعه لپ تاپ ده برابر بیشتر به مغز استخوان کودکانی که مستقیما در معرض خطر هستند، نفوذ می کند.

عوارض لپ تاپ برای کودکان

بعضی از این عوارض در کودکان عبارتند از:
مشکلات ناباروری در آینده
آسیب به DNA
اختلالات عصبی
حساسیت شدید به اشعه های الکترومغناطیس در بزرگسالی
آیا این عوارض جدی هستند؟ بله، اگر فرزند شما روزانه بیشتر از نیم ساعت در معرض این اشعه ها باشد، احتمال دارد که در آینده با بعضی از این مشکلات دست و پنجه نرم کند. خب، راه حل چیست؟

محافظ اشعه لپ تاپ

 

مردمان امروز استفاده زیاد از لپ تاپ دارند، بنابراین دانشمندان اسپانیایی برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ دست به تولید انبوه محافظ اشعه لپ تاپ زدند. در ادامه دو فیلتر و اشعه گیر را معرفی می کنیم که نسبت به دیگر محصولات مشابه خود کاربرد بیشتری دارند.

فیلتر و اشعه گیر لپ تاپ

یکی از بهترین اقداماتی که می توانید انجام دهید خرید فیلتر و اشعه گیر لپ تاپ است. یک فیلتر و اشعه گیر کاربردی و معروف پَد محافظ اشعه های الکترمغناطیسی است که برای هر مدل لپ تاپ می توانید تهیه کنید.

لپ تاپراهکار دیگر استفاده از عینک های محافظ است که امروزه به وفور در بازار یافت می شوند. دقت کنید، به هیچ عنوان مدل های ارزان و بی کیفیت را تهیه نکنید. آنها تنها باعث ضرر بیشتر به چشمان شما می شوند و در صورت استفاده زیاد از لپ تاپ، در دراز مدت این عینک ها باعث کاهش بینایی شما می شوند و سردرد و بی خوابی را برای شما ایجاد می کنند.

عوارض استفاده زیاد از لپ تاپ

عوارض استفاده از لپ تاپ چه هستند؟ در واقع استفاده نادرست از لپ تاپ و بی توجهی به نکات ایمنی باعث بخطر افتادن سلامتی شما می شود و اگر این نکات را رعایت کنید، عوارض استفاده از لپ تاپ به حداقل خود می رسند. استفاده زیاد لپ تاپ باعث بخطر افتادن سلامتی می شود و عوارضی مانند: بی خوابی، ناباروری، سرطان زود هنگام، پیر چشمی، کمر درد و گردن درد را برای شما بوجود می آورد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
بله
تقریبا
خیر

داریوش طاهری

اولیــــــن نیستیــم ولی امیـــــد اســــت بهتـــرین باشیـــــم...!

یک دیدگاه

  1. بله در اینم شرایط کرونا مطلب خیلی مفیدی بود اما باید در نظر داشت که اموزش مجازی شده و بیش از ۲ ساعت باید از این دستگاه ها استفاده کرد بنابر این باید بنظر من راه حل هایی از طرف مدرسه یا وزارت یا هرجا در این باره تصمیم گیری پیش رو گذاشته و عمل شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا