مغز و اعصابموفقیت

باهوش‌ترین افراد تاریخ

راهنمای مطالعه نمایش
امتیازی که به این مقاله می دهید چند ستاره است؟
[کل: ۱ میانگین: ۵]

باهوش ترین افراد تاریخ که حتما باید بدانید

لیب تیمس، مهندس الکتروشیمی امریکایی هنگامی که تصمیم گرفت باهوش ترین افراد تاریخ را رتبه‌بندی کند رویکردی غیرمتعصبانه در پیش گرفت. تیمس ابتدا از سر کنجکاوی فهرستی از افراد با‌ آی کیو بالای ۲۰۰ را گردآوری کرد.‌ آی‌کیوی بالای ۱۳۰ بی‌نهایت بالا است، البته باید یادآور شویم تست‌های‌ آی کیو سنجشی بسیار مبهم و بحث برانگیز است.

۴۰ باهوش ترین افراد تاریخ که حتما باید بدانید

سپس، تیمس هر فردی را که استعداد، قابلیت برجسته، یا تمایل زیادی به حوزه‌ای داشت که در کنار‌ آی‌کیوی بالا او را شایسته‌ی لقب نابغه می‌کرد، رتبه‌بندی کرد.

تیمس نمی‌خواست نابغه‌هایی را که قبل از ابداع تست‌های‌ای کیو وجود داشتند از قلم بیندازد، برای همین به رتبه‌های‌ای کیو بر اساس روش Cox رجوع کرد. در این روش‌ای کیو بر اساس میزان دستاوردهای افراد در هر ۱۰ سال از عمرشان پیش‌بینی می‌شود. سپس تیمس برای تنظیم آن دسته از امتیازهای‌ای کیو که فکر می‌کرد دقیق نیست، کارهای بسیاری از افراد را مطالعه کرد تا خطاها را بررسی کند.

تیمس هم‌ای کیو و هم دستاوردها را ارزیابی کرد تا باهوش‌ترین افراد تاریخ را رتبه‌بندی کند.

البته این فهرست تا حد زیادی وابسته به نظر شخصی و گاهی تصادفی است. با این حال به نظر من به اندازه‌ی کافی منطقی بود که ارزش دوباره دیدن را داشته‌باشد.

۴۰. ریچارد “ریک” رزنر

باهوش ترین افراد تاریخ ۴۰

ریک رزنر، شخصیت تلویزیونی و رقصنده‌ی استریپ، یکی از باهوش‌ترین افراد زنده در دنیا است که‌ آی‌کیوی او بر اساس معیارهای مختلف بین ۱۴۰ تا ۲۵۰ است.

او بیش از ۳۰ تست‌ ای کیو داده و در بیش از ۲۰ تست بالاترین امتیاز را آورده است. ریک معتقد است در ریاضی، فیزیک، و “سر هم بندی کلمات” مهارت خاصی دارد.

او می‌گوید برای “سلامتی، طول عمر و عملکرد بهتر مغزش”، هر روز حدود ۵۰ قرص، از جمله کپسول روغن ماهی امگا ۳ و متفورمین مصرف می‌کند.

باهوش ترین افراد تاریخ ۳۹: مرلین واس سوانت

باهوش ترین افراد تاریخ ۳۹

واس سوانت که در ۱۹۴۶ متولد شده‌است‌ آی‌کیویی بین ۱۵۷ تا ۲۲۸ دارد. بر اساس گزارش وب‌گاه Jezebel او بعد از ۲ سال دانشگاه واشنگتن را ترک کرد تا در بورس و املاک و مستغلات سرک بکشد. او بعدها نویسنده شد و با رابرت جاروارک، مخترع قلب مصنوعی، ازدواج کرد.

او زمانی به شهرت رسید که امتیازش (بر اساس یک تست در کودکی) ۲۲۸ تخمین زده شد و در ۱۹۸۵ در کتاب رکوردهای جهانی گینس به ثبت رسید.

او از ۱۹۸۵ ستون “از مرلین بپرس” را در مجله‌ی Parade می‌نویسد، جایی که او برای حل مسئله‌ی مونتی هال مشهور بود.

۳۸. کریستوفر لانگان

باهوش ترین افراد تاریخ ۳۸

کریستفور لانگان با‌ آی‌کیویی که بین ۱۷۴ تا ۲۱۰ گزارش شده‌است، از سوی مجله‌ی Esquire لقب باهوش‌ترین مرد امریکا را گرفته است.

لانگان فردی خودآموخته است، یعنی همه‌چیز را تا حد زیادی خودش یاد می‌گیرد. او بخش زیادی از زندگی بزرگ‌سالی خود را صرف توسعه‌ی یک مدل شناختی-نظری از جهان کرده‌است، نوعی نظریه درباره‌ی همه‌چیز که او آن را CTMU می‌نامد.

لانگان با ۱۸۵ سانتیمتر قد و ۱۲۴.۷ کیلوگرم وزن یک وزنه‌بردار مشتاق است که دوره‌ی بهبودی ترس از جمعیت را طی می‌کند. او با شغل‌های موقت مانند متصدی بار، محافظ کلوپ‌های شبانه، و مربی خصوصی زندگی خود را می‌گذراند.

۳۷. نیتن لئوپولد

باهوش ترین افراد تاریخ ۳۷

نیتن لئوپولد که در ۱۹۰۴ در شیکاگو متولد شد یک کودک نابغه با‌ آی‌کیوی ۲۱۰ بود که نخستین کلمات خود را در ۴ ماهگی به زبان آورد.

هم‌چنین او یک قاتل بود که در ۱۹۲۴ به همراه دوستش ریچارد لوب پسر ۱۴ ساله‌ای را کشت. او سعی داشت “بهترین جنایت” را مرتکب شود. این جنایت الهام‌بخش فیلم آلفرد هیچکاک به نام “طناب” بود.

لئوپولد بسیار باهوش اما در عین حال از نظر اجتماعی نادان بود. بر اساس گزارش Biography.com او خود را به لوب نزدیک کرد، کسی که خوش‌قیافه و جذاب بود. لئوپولد به قتل محکوم شد و ۳۳ سال را در زندان گذراند. او در ۱۹۷۱ در ۶۷ سالگی در پورتوریکو از دنیا رفت.

۳۶. مارنن لیبو-کوزر

باهوش ترین افراد تاریخ ۳۶

آی‌کیوی لیبو-کوزر بعد از انجام یک تست در کودکی ۲۶۸ تخمین زده‌شد.

او اکنون یک آهنگساز و توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار وب است که در سامریل، ماساچوست زندگی می‌کند. بر اساس حساب توئیتر او، مارنن دانشجوی کارشناسی ارشد در هنرستان هنرهای زیبا است و البته در فهرست باهوش ترین افراد تاریخ جای گرفته است.

۳۵. آینان کاولی

باهوش ترین افراد تاریخ ۳۵

آینان کاولی یک نابغه‌ی ۱۴ ساله‌ی انگلیسی است که‌ آی‌کیوی او بر اساس معیارهای مختلف بین ۲۶۳ تا ۳۴۹ است. طبق گزارش دیلی تلگراف کاولی در سن ۹ سالگی توانست عدد پی را تا ۵۱۸ رقم اعشار حفظ کند.

او در سنگاپور زندگی می‌کند، همان جایی که در ۶ سالگی درباره‌ی اسید و آلکالوئیدها یک سخنرانی علمی ارائه کرد، در ۷ سالگی در آزمون سطح O شیمی (ویژه نوجوانان ۱۶ ساله) پذیرفته شد، و در ۸ سالگی در دانشگاه پلی تکنیک سنگاپور ثبت نام کرد.

۳۴. آدراگون دِ ملو

باهوش ترین افراد تاریخ ۳۴

دِ ملو که در ۱۱ سالگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد، ‌ آی‌کیوی ۴۰۰ دارد.

او برای موفقیت و جاه طلبی زودهنگامش تا حد زیادی باید پدرش را تحسین و یا شاید سرزنش کند. CBS در ۲۰۰۰ گزارش کرده‌است آگوستین دِ ملو درگیر این فکر بود که پسرش در ۱۶ سالگی برنده‌ی جایزه‌ی نوبل خواهدشد، برای همین فشار بسیار زیادی به آدراگون وارد کرد تا موفق شود.

آدراگون به CBS گفته‌است: “بسیاری از رویاهایی که آدم‌ها درباره‌ی برنده شدن جایزه نوبل و تحصیل در دوره‌ی دکترا می‌شنوند در پدر من وجود دارد. این چیزی نبود که من به آن اهمیت بدهم.”

آدراگون از ۲۰۰۳ پس از آموزش، به عنوان برآوردگر در یک شرکت نقاشی تجاری کار می‌کند.

۳۳. مایکل کرنی

باهوش ترین افراد تاریخ ۳۳

کرنی که در ۱۹۸۲ در هاوایی متولد شده‌است، در سن ۱۰ سالگی مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه جنوب آلاباما دریافت کرد.‌ آی‌کیوی او بر اساس آزمون‌های مختلف بین ۲۰۰ تا ۳۲۵ است.

جالب است بدانید که خیلی زود اختلال کم‌توجهی – بیش‌فعالی در او تشخیص داده‌شد و همیشه آرزو داشت مجری مسابقات تلویزیونی شود. به گزارش ABC کرنی تا ۲۲ سالگی ۴ مدرک کارشناسی (در انسان‌شناسی، علوم رایانه، زمین‌شناسی، و شیمی) و یک دکترا در شیمی گرفت.

باهوش ترین افراد تاریخ ۳۲: نادیا کاموکوا

باهوش ترین افراد تاریخ ۳۲

نادیا کاموکوا، که‌ آی‌کیو او ۲۰۰ است، در ۱۹۷۶ در مسکو متولد شد. موسسه پژوهش مغز در مسکو بعدها گزارش کرد او بالاترین‌ای کیو را در دنیا دارد.

کاموکوا می‌تواند به ۷ زبان (روسی، انگلیسی، فرانسه، ترکی، آلمانی، عربی، و فارسی) و ۸ لهجه‌ی ترکی صحبت کند. او استاد دانشگاه باغچه شهر ترکیه است.

۳۱. مایکل گروست

باهوش ترین افراد تاریخ ۳۱

مایکل گروست، ‌با‌ آی‌کیو ۲۰۰ فقط ۱۰ سال داشت که تحصیل در دانشگاه ایالتی میشیگان را در ۱۹۶۴ آغاز کرد.

او بعدها به دانشگاه ییل و دانشگاه میشیگان رفت و در آن‌جا در سن ۲۳ سالگی دکترای ریاضی گرفت. به گزارش MSU State News گروست در ۲۰۰۵ طراح سیستم در یک شرکت کامپیوتر در دیترویت بود.

علایق گروست شامل نقاشی و زیست‌شناسی تکاملی است و از همه مهمتر اینکه جای خوبی در فهرست باهوش ترین افراد تاریخ دارد!

۳۰. شو یانو

باهوش ترین افراد تاریخ ۳۰

به گزارش شیکاگو تریبون، شو یانو در ۹ سالگی در دانشگاه لویولا ثبت نام کرد، ۳ سال بعد با بهترین نمرات فارغ‌التحصیل شد. IQ او ۲۰۰ است.

یانو در ۱۲ سالگی به دانشکده‌ی پزشکی پریتزکر وارد شد و در ۲۱ سالگی جوان‌ترین دانشجوی تاریخ دانشگاه بود که دکترای پزشکی گرفت. هم‌چنین به گزارش لس آنجلس تایمز او مدرک دکترای ژنتیک مولکولی و زیست‌شناسی سلولی دارد.

۲۹. دیلان جونز

باهوش ترین افراد تاریخ 29

IQ دیلان جونز ۲۰۰ است و در ۱۶ سالگی از دانشکده‌ی معادن کلرادو فارغ‌التحصیل شد. او در این دانشکده یک مدرک ریاضی و علوم رایانه گرفت و در کنار آن مهندسی بوئینگ و علوم زیستی را نیز مطالعه کرد.

جونز یک سال بعد وارد دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه کلرادو دنور شد تا در رشته‌ی جراحی مغز و اعصاب تحصیل کند.

جونز زبان‌های لاتین، فرانسه، اسپانیایی، و آلمانی می‌خواند. او به مجله‌ی مدرسه‌ی معادن کلرادو گفته‌است می‌خواهد بعد از آن روسی یاد بگیرد چون “الفبای سیریلیک مجموعه‌ای از کاراکترهای متفاوت است. من این چالش را دوست دارم.”

باهوش ترین افراد تاریخ ۲۸: ایدث استرن

باهوش ترین افراد تاریخ 28

بر اساس گزارش مجله‌ی میلواکی سنتینل، یک روز بعد از تولد ایدث استرن، پدرش در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد قصد دارد دختر تازه متولدشده‌اش را به “بهترین انسان” تبدیل کند. پدر ایدث در ۵ سالگی او را وادار کرد تمام دایره المعارف بریتانیکا را بخواند. به گزارش مجله‌ی سنتینل او در ۱۲ سالگی وارد دانشگاه شد و در ۱۵ سالگی در کلاس‌های ریاضی دانشگاهی تدریس می‌‌کرد. IQ او ۲۰۳ است.

ایدث از دهه‌ی ۱۹۷۰ در IBM کار می‌کند و به خاطر فعالیت‌هایش در ریاضیات کاربردی مشهور است.

۲۷. کیم اونگ-یونگ

باهوش ترین افراد تاریخ 27

کیم اونگ-یونگ دوره‌های دانشگاه را در ۳ سالگی شروع کرد و در ۴ سالگی به ۴ زبان صحبت می‌کرد. در ۸ سالگی ناسا از او دعوت کرد تا در امریکا تحصیل کند.‌ آی‌کیو او بر اساس آزمون‌های مختلف بین ۲۰۰ تا ۲۱۰ است.

بر اساس گزارش بیزینس اینسایدر، کیم در ۱۶ سالگی ناسا را ترک کرد تا به کره‌ی جنوبی برگردد و دکترای مهندسی عمران بگیرد.

او اکنون در بخش برنامه‌ریزی کسب و کارها در شرکت Chungbuk Development کار می‌کند.

کیم در ۲۰۱۰ به روزنامه‌ی Korea Herald گفت: “آدم‌ها انتظار دارند من یک مقام عالی‌رتبه در دولت یا یک شرکت بزرگ باشم. اما من فکر می‌کنم فقط به خاطر این‌که انتخاب من خلاف انتظارات بوده کسی حق ندارد من را شکست‌خورده بداند.”

۲۶. فرانسیس گالتون

باهوش ترین افراد تاریخ 26

سر فرانسیس گالتون یک بحرالعلوم انگلیسی بود که بیش‌ترین شهرت او برای پژوهش در یوژنیک و هوش انسان است. او در دانشگاه کمبریج ریاضی خواند و در تمام عمرش علاقه‌ی وافری به روان‌شناسی داشت.

بر اساس برآوردهای تیمس، IQ گالتون ۲۰۰ بوده‌است.

گفته می‌شود او نقشه‌ی هواشناسی مدرن را توسعه داده و استفاده از اثر انگشت را در کارهای پلیسی معرفی کرده‌است. او پسر عموی چالرز داروین بوده‌است و بعد از این‌که “خاستگاه گونه‌ها” در ۱۸۵۹ چاپ شد به یوژنیک و تکامل علاقه پیدا کرد.

۲۵. ماری کوری

باهوش ترین افراد تاریخ 25

ماری کوری یک فیزیکدان و شیمیدان بود که در لهستان به دنیا آمد. شاید بیش‌ترین شهرت او برای پژوهش درباره‌ی رادیواکتیویته باشد (اصطلاحی خودش ابداع کرده‌بود). پژوهش‌های او در توسعه‌ی اشعه‌ی ایکس برای جراحی کاربرد داشت. امتیاز IQ او بر اساس معیارهای مختلف بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ است.

کوری نخستین زنی است که برنده‌ی جایزه‌ی نوبل شده و نخستین کسی است که ۲ بار این جایزه را ابتدا در فیزیک و سپس در شیمی به‌دست آورده است، هم‌چنین نخستین زنی است که در سوربن تدریس کرد.

۲۴. توماس ولسی

باهوش ترین افراد تاریخ 24

توماس ولسی کاردینال و دولتمرد قرن ۱۶ بود که بر اساس برآوردهای تیمس IQ ۲۰۰ دارد.

او صدر اعظم لرد هنری هشتم بود و نخستین دیدار بین هنری و فرانسیس اول، پادشاه فرانسه، را ترتیب داد. در ۱۵۱۴ او تقریبا تمام امور دولت را اداره می‌کرد و در کلیسا بسیار قدرتمند بود.

او مدت کوتاهی پس از اینکه نتوانست اقدامات لازم را برای لغو مراسم ازدواج هنری و کاترین آراگون به انجام برساند، به جرم خیانت دستگیر شد. او در ۱۵۳۰ در مسیر رفتن به محل محاکمه از دنیا رفت.

۲۳. هیوگو گروشیس

باهوش ترین افراد تاریخ 23

هیوگو گروشیس یک حقوقدان و دانشمندِ قرن ۱۷ام بود که بیش‌ترین شهرت‌اش به خاطر نقشی بود که در قانون بین‌المللی داشت. تیمس IQ او را ۲۰۰ برآورد کرده‌است.

او در ۱۶۰۷ به عنوان دادستان کل استان‌های هلند، زلاند و غرب فریسلند منسوب شد اما پس از این‌که برای مشارکت در منازعات سیاسی هلند به خیانت متهم شد، به پاریس تبعید شد.

این کشمکش‌های پرخشونت بر سر قدرت در هلند و سراسر اروپا الهام‌بخش شاهکار حقوقی او به نام “حقوق جنگ و صلح” بود.

باهوش ترین افراد تاریخ ۲۲: هیپاتیا

باهوش ترین افراد تاریخ 22

هیپاتیا فیلسوف و ریاضیدان برجسته‌ی قرن چهارم، و منجم زمان خود در اسکندریه بود.‌ آی‌کیو تقریبی او بر اساس معیارهای مختلف بین ۱۷۰ تا ۲۱۰ بوده‌است.

هیپاتیا به خاطر ارزش‌های غیرمسیحی و فلسفه‌ی قاطعانه‌ی نوافلاطونی خود مکررا هدف سرزنش و نکوهش قرار می‌گرفت. او در سال ۴۱۵ به‌دست گروهی از مسیحیان متعصب در خیابان‌های اسکندریه کشته شد.

۲۱. ترنس تائو

باهوش ترین افراد تاریخ 21

هم‌کاران تائو به او لقب “موتزارت ریاضی” داده‌اند. او یک کودک نابغه بود که اکنون در UCLA ریاضی درس می‌دهد. امتیاز IQ او بر اساس معیارهای مختلف بین ۲۱۱ تا ۲۳۰ است.

او کمی پس از این‌که دکترایش را از پرینستون گرفت، به دانشگاه پیوست و در سن ۲۴ سالگی استاد ممتاز شد و اکنون در جایگاه خوبی در فهرست باهوش ترین افراد تاریخ قرار دارد.

۲۰. جان استوارت میل

باهوش ترین افراد تاریخ 20

جان استوارت یک فیلسوف سیاسی قرن ۱۹‌ام و عضو پارلمان انگلستان بود. میل به عنوان شاگرد فیلسوف جرمی بنتام از فایده‌گرایی دفاع کرد و از کنترل بی‌حد و مرز دولت انتقاد کرد.‌ آی‌کیو او بر اساس معیارهای مختلف بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ برآورد شده‌است.

باهوش ترین افراد تاریخ ۱۹: کریستوفر هیراتا

باهوش ترین افراد تاریخ 19

کریستوفر هیراتا یک کودک نابغه با‌ آی‌کیو ۲۲۵ بود که در سن ۱۳ سالگی برنده‌ی المپیاد بین‌المللی فیزیک ۱۹۹۶ شد و به شهرت رسید. یک سال بعد، او وارد موسسه‌ی فناوری کالیفرنیا شد.

او در ۱۶ سالگی با ناسا روی پروژه‌ای در رابطه با مهاجرت به مریخ کار می‌کرد و در ۲۲ سالگی دکترای فیزیک خود را از پرینستون گرفت.

او استاد فیزیک و نجوم در دانشگاه ایالتی اوهایو است.

۱۸. امانوئل سوئدنبرگ

باهوش ترین افراد تاریخ 18

امانوئل سوئدنبرگ دانشمند و متخصص خداشناسی در قرن ۱۸‌ام بود. امتیاز IQ او بر اساس معیارهای مختلف بین ۱۶۵ تا ۲۱۰ برآورد شده‌است.

شهرت او به خاطر فعالیت‌هایش در حوزه‌ی علوم طبیعی است. سوئدنبرگ در دهه‌ی ۵۰ سالگی عمر خود دچار یک بیداری معنوی شد و کتابی به نام “بهشت و جهنم” درباره‌ی توصیف زندگی پس از مرگ منتشر کرد که اکنون معروف‌ترین اثر او است.

۱۷. اتوره مایورانا

باهوش ترین افراد تاریخ 17

اتوره مایورانا یک فیزیکدان نظری ایتالیایی بود که درباره‌ی توده‌ی نوترینو مطالعه می‌کرد، ذرات زیراتمی بدون بار الکتریکی که در واکنش‌های هسته‌ای تولید می‌شوند. IQ او بر اساس معیارهای مختلف بین ۱۸۳ تا ۲۰۰ است.

او در دانشگاه ناپل استاد تمام فیزیک نظری شد اما یک سال بعد در طول سفری با قایق از پالرمو به ناپل به طور مرموزی ناپدید شد. جسم او هرگز پیدا نشد. اما همیشه در فهرست باهوش ترین افراد تاریخ است.

باهوش ترین افراد تاریخ ۱۶: ولتر

باهوش ترین افراد تاریخ 16

ولتر در ۱۶۹۴ در پاریس متولد شد. امتیاز IQ او بر اساس معیارهای مختلف بین ۱۹۰ تا ۲۰۰ برآورد شده‌است.

او یکی از بهترین نویسنده‌ها و فیلسوف‌های فرانسه بود که به خاطر نبوغ طنز و انتقادهای تند و تیز از نجیب‌زادگان کشور مشهور بود.

۱۵. ویلیام شکسپیر

باهوش ترین افراد تاریخ 15

آی‌کیو ویلیام شکسپیر، شاعر ملی انگلستان و “سخن‌سرای آون”، ۲۱۰ برآورد شده‌است. او بهترین نویسنده و نمایشنامه‌نویس انگلیسی‌زبان قلمداد می‌شود.

شکسپیر که در ۱۵۶۴ در استراتفورد متولد شد، از طریق بازیگری و نمایشنامه‌نویسی امرار معاش می‌کرد.

۱۴. نیکولا تسلا

باهوش ترین افراد تاریخ 14

نیکولا تسلا در ۱۸۵۶ هنگام یک توفان برق‌آسا متولد شد تا سیم‌پیچ تسلا را اختراع کند و دنیای ماشین‌آلات را متحول کند. امتیاز IQ او بر اساس معیارهای مختلف بین ۱۶۰ تا ۳۱۰ برآورد شده‌است. او در تمام عمرش رقابت شدیدی با توماس ادیسون داشت. سرمایه‌ی بسیاری از پروژه‌های او را جی پی مورگان تامین می‌کرد، کسی که بعدها شریک کاری او شد.

۱۳. لئونارد اویلر

باهوش ترین افراد تاریخ 13

لئونارد اویلر یک ریاضیدان و فیزیکدان سوئیسی بود. او در ۱۷۰۷ متولد شد و در بازل تحصیل کرد، و بیش‌تر دوران حرفه‌ای خود را در سنت پترزبورگ و برلین سپری کرد. امتیاز‌ آی‌کیو او بر اساس معیارهای مختلف بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ برآورد شده‌است.

باهوش ترین افراد تاریخ ۱۲: گالیلئو گالیله

باهوش ترین افراد تاریخ 12

گالیلیو یک فیلسوف طبیعی، منجم، و ریاضیدان ایتالیایی بود که در ۱۵۶۴ متولد شد. او برخی مفاهیم علمی مانند اینرسی دایره‌ای را مطرح کرد.‌ آی‌کیو او بر اساس معیارهای مختلف بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ برآورد شده‌است.

در اواخر عمرش کلیسا او را به خاطر طرفداری از نظریه‌ی خورشید مرکزی کوپرنیک مرتد اعلام کرد.

۱۱. کارل گاوس

باهوش ترین افراد تاریخ 11

کارل گاوس که بهترین ریاضیدان آلمان در قرن ۱۹ام تلقی می‌شود یک کودک نابغه بود که بعدها در نظریه‌ی اعداد، رشته‌ی جبر، و آمار، و تحلیل تاثیر بسزایی داشت. امتیاز‌ آی‌کیو او بر اساس معیارهای مختلف بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ برآورد شده‌است.

نوشته‌های او در مطالعات الکترومغناطیس نقش مهمی داشت.

۱۰. توماس یانگ

باهوش ترین افراد تاریخ

توماس یانگ پزشک و فیزیکدان انگلیسی بود که در حوزه‌های بینایی، نور، فیزیولوژی، و زبان سهم زیادی داشت. فعالیت‌های او به بسیاری از کشف‌های مهم در فیزیک نور و آناتومی انسان انجامید.‌ آی‌کیو او بر اساس معیارهای مختلف بین ۱۸۵ تا ۲۰۰ برآورد شده‌است.

۹. ویلیام سیدیس

باهوش ترین افراد تاریخ 9

ویلیام سیدیس (کسی که الهام‌بخش فیلم ” ویل هانتینگ خوب” بود) یک کودک نابغه‌ی امریکایی بود که امتیاز‌ آی‌کیو او بر اساس معیارهای مختلف بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ بود. سیدیس در ۲ سالگی نیویورک تایمز می‌خواند و با ماشین تحریر نامه‌ها را هم به انگلیسی و هم به فرانسه تایپ می‌کرد.

او در ۹ سالگی در دانشگاه هاروارد پذیرفته شد اما این دانشگاه به علت “عدم بلوغ عاطفی” به او اجازه‌ی حضور نداد. ویلیام در عوض به دانشگاه تافتس رفت تا عاقبت دانشگاه هاروارد در ۱۱ سالگی او را پذیرفت.

باهوش ترین افراد تاریخ ۸: گوتفرید لایبنیتس

باهوش ترین افراد تاریخ 8

گوتفرید لایبنیتس فیلسوف و منطق‌شناس آلمانی بود که شاید بیش‌ترین شهرت او برای ابداع حساب دیفرانسیل و انتگرال بود. امتیاز‌ آی‌کیو او بر اساس معیارهای مختلف بین ۱۸۲ تا ۲۰۵ است.

لایبنیتس در ۱۶۷۶ فرمول جدیدی برای قوانین حرکت با عنوان دینامیک، جایگزینی انرژی جنبشی در بحث پایستگی انرژی، مطرح کرد.

۷. نیکولا کوپرنیکس

باهوش ترین افراد تاریخ 7

کوپرنیکس یک ریاضیدان و منجم لهستانی بود کهنظریه‌ی مرکزیت کوپرنیک او مطالعات کیهان‌شناسی را متحول کرد. امتیاز‌ آی‌کیو او بر اساس معیارهای مختلف بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ برآورد شده‌است.

۶. رودلف کلاوزیوس

باهوش ترین افراد تاریخ 6

رودلف کلاوزیوس فیزیکدان و ریاضیدان آلمانی بود که بیش‌ترین شهرت او برای فرمول‌سازی قانون دوم ترمودینامیک است. امتیاز‌ آی‌کیو او بر اساس معیارهای مختلف بین ۱۹۰ تا ۲۰۵ برآورد شده‌است.

۵. جیمز ماکسول

باهوش ترین افراد تاریخ 5

جیمز ماکسول یک متخصص ریاضی فیزیک اسکاتلندی بود که بیش‌ترین شهرت‌اش برای ابداع فرمول نظریه‌ی کلاسیک تابش الکترومغناطیسی است. امتیاز‌ آی‌کیو او بر اساس معیارهای مختلف بین ۱۹۰ تا ۲۰۵ برآورد شده‌است.

گفته می‌شود ماکسول بنیان‌گذار نظریه‌ی کوانتوم است و بسیاری از آدم‌ها از جمله انیشتین از او با احترام یاد کرده‌اند.

باهوش ترین افراد تاریخ ۴: ایزاک نیوتن

باهوش ترین افراد تاریخ 4

بیش‌ترین شهرت این فیزیکدان و ریاضیدان انگلیسی، سر ایزاک نیوتن، برای قانون جاذبه‌ی او است. او در انقلاب علمی قرن ۱۷ام نقشی کلیدی داشت. امتیاز‌ آی‌کیو او بر اساس معیارهای مختلف بین ۱۹۰ تا ۲۰۰ برآورد شده‌است.

۳. لئوناردو داوینچی

باهوش ترین افراد تاریخ 3

نقاش، مجسمه‌ساز، معمار، موسیقیدان، ریاضیدان، مهندس، مخترع، کالبدشناس، زمین‌شناس، نقشه‌کش، گیاه‌شناس، و نویسنده؛ شاید لئوناردو داوینچی تنها فرد دنیا با این تنوع استعداد باشد. امتیاز‌ آی‌کیو او بر اساس معیارهای مختلف بین ۱۸۰ تا ۲۲۰ برآورد شده‌است.

او یکی از مشهورترین نقاش‌های تاریخ است که به خاطر اختراعات فناوری‌اش از قبیل ماشین‌های پرنده، خودروی زرهی، انرژی خورشیدی متمرکز، و ماشین حساب مخصوص جمع از او با احترام یاد می‌شود.

باهوش ترین افراد تاریخ ۲: آلبرت انیشتین

۴۰ باهوش ترین افراد تاریخ

آلبرت انیشتین نظریه‌پرداز فیزیک و فیلسوف آلمانی بود که امتیاز IQ او بر اساس معیارهای مختلف بین ۲۰۵ تا ۲۲۵ است. بیش‌ترین شهرت او برای معادله‌ی جرم – انرژی E = mc۲ است که مشهورترین معادله‌ی دنیا نامیده می‌شود.

انیشتین اصل نسبیت را مطرح کرد و تا زمان مرگ خود در ۷۶ سالگی کوشید نظریه‌ی کوانتوم را رد کند.

۱. یوهان گوته

باهوش ترین افراد تاریخ 1

گوته یک بحرالعلوم آلمانی بود که انیشتین درباره‌ی او گفته است: “آخرین مرد دنیا بود که همه چیز را می‌دانست”. گوته علم شیمی انسانی را پایه‌گذاری کرد و یکی از نخستین نظریه‌های تکامل را توسعه داد. امتیاز‌ ایکیوی او بر اساس معیارهای مختلف بین ۲۱۰ تا ۲۲۵ برآورد شده‌است

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
بله
تقریبا
خیر

داریوش طاهری

اولیــــــن نیستیــم ولی امیـــــد اســــت بهتـــرین باشیـــــم...!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا