آلزایمربیماری‌های مغز و اعصابدمانس

آدوهلم؛ امارات متحده عربی اولین داروی درمان آلزایمر را تایید کرد

امتیازی که به این مقاله می دهید چند ستاره است؟
[کل: ۰ میانگین: ۰]

امارات متحده عربی اولین داروی درمان آلزایمر را تایید کرد

پس از تاییدیه سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA)، هم‌اکنون آدوهلم ساخته شده توسط شرکت بیوژن به عنوان دارو برای درمان اولیه و زودهنگام آلزایمر استفاده می‌شود.

داروی تزریقی

آلزایمرآدوهلم بصورت تزریق با دوز ۱۰۰ میلی‌گرم عرضه شده است.

دوبی: امارات متحده عربی نیز اولین و تنها دارو برای درمان مراحل اولیه بیماری آلزایمر را تایید کرده است، و دومین کشور جهان است که از آدوهلم (ادوکانوماب) استفاده می کند.

وزارت بهداشت و پیشگیری (MoHAP) روز یکشنبه اعلام کرد داروی Biogen توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تأیید شده است.

این گام به بیماران مبتلا به آلزایمر اماراتی و کشورهای منطقه اجازه می دهد تا دسترسی زودهنگامی به این داروی جدید و نوآورانه داشته باشند، که منجر به تسریع طرح های درمانی آنها و بهبود کیفیت زندگی‌شان می‌شود.

آدوهلم به‌عنوان تزریق‌های حاوی دوز ۱۰۰ میلی‌گرم عرضه می‌شود. این دارو برای بیماران مبتلا به مراحل اولیه بیماری آلزایمر (نقص شناختی خفیف و زوال عقل خفیف) از طریق کاهش پلاک های آمیلوئید بتا در مغز تجویز می‌شود.

تاییدیه‌های سریع

امارات

عبدالرحمن بن محمد آل اویس

عبدالرحمان بن محمد آل اویس وزیر بهداشت و پیشگیری گفت: ایالات متحده عربی یکی از سریع‌ترین کشورهای جهان از حیث اعطای تاییدیه داروهای نوآورانه محسوب می شود، که باعث افزایش شانس بهبود بیماران در امارات و منطقه می‌شود.

وی افزود: این امر موجب تقویت رقابت‌پذیری این کشور در بازار دارویی جهان می‌شود تا این کشور به مقصد اصلی شرکت‌های دارویی جهانی و مرکز بازاریابی داروهای نوآورانه تبدیل شود.

حمایت جامع

دکتر محمد العلماء، دستیار وزیر بهداشت و رئیس هیئت مدیره خدمات سلامت امارات (EHS) بر تعهد این وزارت برای ارائه خدمات درمانی و روانی به افراد مبتلا به آلزایمر تاکید کرد، خصوصا برای سالمندان بیش از ۶۵ سال، چرا که آنها گروه‌های پرخطر محسوب می‌شوند.

این خدمات عبارتند از کلینیک‌های تخصصی، که ارائه دهنده محیط حمایتی و انگیزشی برای بیماران هستند و مراکز توانبخشی.

ترویج نوآوری

دکتر امین حسین العامری دستیار بخش نظارتی سلامت گفت، وزارت بهداشت امارات مکانیسمی پیشرفته برای مجوز دهی و ثبت داروها بر طبق بهترین استانداردهای بین المللی و الزامات برتر در زمینه ارزیابی دارویی دارد. او تاکید کرد که این وزارتخانه به صورت فعال تلاش می‌کند تا با شرکت‌های بین المللی پزشکی و تجهیزات پزشکی ارتباط داشته باشد تا از آخرین نوآوری‌های پزشکی آگاهی پیدا کند، حتی اگر در مرحله مطالعات بالینی باشند تا آنها را به امارات بیاورد و پس از تایید نهاد غذا و دارو، اولین کشور جهان در این زمینه باشد که به این داروها و تجهیزات دسترسی پیدا می کند.

نور امید

رشید آذر معاون اجرایی واحد کسب و کار نقص شناختی و آلزایمر گفت:  “تلاش‌های بی‌وقفه‌ی تحقیقاتی شرکت بیوژن و از خودگذشتگی آن‌ها برای حصول اهداف، ما را قادر ساخته است پس از سال‌های متمادی به تعهد خود برای ارائه اولین درمان در نوع خودبه بیماران آلزایمر عمل کنیم. اعتقاد داریم که این دارو به منزله نور امیدی برای مبتلایان آلزایمر، خانواده هایشان و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی محسوب می‌شود، چرا که این افراد دهه‌هاست که منتظر چنین پیشرفت علمی بوده‌اند”.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
بله
تقریبا
خیر
منبع
gulfnews.com

داریوش طاهری

اولیــــــن نیستیــم ولی امیـــــد اســــت بهتـــرین باشیـــــم...!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا