سلامتیفیتوتراپی

علائم “بیماری لوپوس” و درمان آن با نسخه های خانگی و گیاهی

امتیازی که به این مقاله می دهید چند ستاره است؟
[کل: ۰ میانگین: ۰]

علائم “بیماری لوپوس” و درمان آن با نسخه های خانگی و گیاهی

لوپوس
نمناک: لوپوس یک بیماری خودایمنی می باشد که موجب آسیب به بخش هایی از بدن مانند (پوست، مفاصل یا اندام درون بدن) می شود. با علت، علائم و درمان های خانگی این بیماری آشنا شوید.

هر آنچه از علل، علائم و راه‌های درمان بیماری لوپوس باید بدانید

سیستم ایمنی، نقش مهمی در حفظ سلامتی ما ایفا می کند مانند یک سپر عمل می کند، که مانع ورود مواد خارجی به بدن ما و ایجاد مشکلات می شود با این حال، زمان هایی وجود دارد که سیستم ایمنی اشتباه عمل می کند؛ در این موارد، آنها به عنوان بیماری های خود ایمنی شناخته می شوند ؛ در این بخش توضیحات کاملی در مورد بیماری لوپوس برایتان جمع آوری کرده ایم که اطلاعات کامل در مورد علائم و عوارض و راه‌های درمان خانگی برای شما خواهد داشت.

بیماری لوپوس چیست و چند نوع دارد؟

بیماری خودایمنی اصطلاحا به شرایطی می گویند، که سیستم ایمنی نمی تواند بین بافت ها و مواد خارجی تفکیک ایجاد کند؛ که باعث حمله به بافتها می شود. لوپوس، یکی از نتایج این حملات است و زنان بیشتر از مردان رنج می برند. لوپوس، انواع مختلفی دارد اما یکی از رایج ترین بیماری های سیستمیک سرخک است. این بیماری می تواند در بخش های مختلف بدن، از اندام های داخلی مانند قلب، ریه ها، کلیه ها … به قسمت خارجی مانند پوست، و حتی مغز را می تواند تحت تاثیر قرار گیرد.

برای بسیاری از مردم، لوپوس مشکلی نیست، زیرا بر زندگی آنها تاثیری ندارد با این حال، برخی دیگر ممکن است با یک سری نشانه های جدی مبارزه کنند. قابل توجه است که تشخیص لوپوس از دیگر مشکلات مشابه سخت است، از جمله بیماری لایم یا اختلالات تیروئید؛ در بسیاری از موارد، تشخیص دقیق ممکن است سالها طول بکشد، که موجب می شود بسیاری از مردم از نسخه های زیادی بدون هیچ پیشرفتی استفاده کنند؛ امروزه برخی از گزینه های ممکن برای از بین بردن لوپوس، از جمله داروهای معمول و همچنین داروهای خانگی ، وجود دارد.

علت بیماری لوپوس چیست؟

لوپوس

دلیل دقیق لوپوس مرموز باقی می ماند. با این حال، عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند لوپوس را از ویروس ها، اشعه ماوراء بنفش، ژن ها را به داروها مهار کند. به طور معمول، عامل ژنتیک اغلب علت اصلی لوپوس است؛ با این حال، ویروس ها و نور ماوراء بنفش در حال افزایش است. از سوی دیگر، زنانی که مبتلا به اس ال ای می شوند، احتمالا قاعدگی وخیم تری از حالت عادی خواهند داشت. در اینجا برخی از عواملی که ممکن است خطر ابتلا به لوپوس را افزایش دهد، وجود دارد که می توانید بررسی کنید، که آیا شما متعلق به یکی از این گروه ها هستید یا خیر.

  • خانواده شما که از اعضایی هستند که از لوپوس یا برخی اختلالات خودایمنی رنج می برند.
  • زنان در معرض خطر ابتلا به لوپوس هستند.
  • افراد ۱۵ تا ۴۵ ساله.
  • قرار گرفتن در معرض سموم.
  • کسانی که دارای رژیم غذایی ضعیف هستند یا از کمبود مواد مغذی رنج می برند.
  • حساسیت غذایی.

علائم بیماری لوپوس

لوپوس

علائم لوپوس متفاوت است؛ در سطح شدید و زمان متفاوت است. با این حال، یکی از ویژگی های رایج در میان بیماران لوپوس، فلاش است. این برای توصیف دوره است که هر بار که علائم بدتر می شود، به دنبال آن یک دوره کاهش یا بدون علائم است.

علاوه بر این، هنوز نشانه های رایج برای تمایز افراد وجود دارد:

  • تب و خستگی با تورم و درد در مفاصل
  • تحریک با پروانه روی گونه ها و بینی
  • حساسیت پوستی که در زیر نور خورشید بدتر می شود
  • پدیده رینود که مشکل انگشتان پا و انگشتان دست است
  • رنگ پوست که به رنگ آبی یا سفید هنگامی که سرد یا استرس زا است تغییر می کند.
  • داشتن تنفس سریع و کوتاه
  • داشتن چشمهای خشک
  • درد در قفسه سینه
  • سردرد با گاهی سردرگمی
  • حتی از دست دادن حافظه

درمان های خانگی برای لوپوس

لوپوس

در واقع، تشخیص لوپوس دشوار است زیرا چارچوب خاصی برای آن وجود ندارد. علاوه بر این، افرادی که لوپوس دارند هنوز هم می توانند زندگی خود را به طور طبیعی ادامه دهند. به منظور درمان لوپوس، شما می توانید از کمک روماتولوژیست ها کمک بگیرید.

نکته: لطفا بلافاصله در صورت بروز تحریک های ناشناخته، تب مزمن با درد بدنی و خستگی با دکتر مشورت کنید.

در اینجا درمانهای خانگی ساده برای لوپوس وجود دارد، که شما به راحتی می توانید در خانه برای کاهش علائم لوپوس و جلوگیری از بدتر شدن آنها انجام دهید.

زرد چوبه بهترین داروهای خانگی برای بیماری لوپوس

درمان خانگی بیماری لوپوس با زرچوبه

کورکومین موجود در زردچوبه، به املاح ضد التهابی معروف است که برای مبارزه با بیماریهای خود ایمنی مانند، لوپوس مفید می باشد. بنابراین، زردچوبه یکی از بهترین داروهای خانگی برای بیماری لوپوس است. به سادگی یک فنجان شیر را با یک قاشق چای خودی زرد چوبه ترکیب کنید و بجوشانید. سپس مقداری عسل نیز به آن اضافه کنید و روزانه ۱ الی ۲ بار از این ترکیب بنوشید. اگر درمان بالا مورد علاقه شما نیست، میتوانید قرص های مکمل زردچوبه  ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلی گرم را ۳ بار در روز استفاده کنید.

نکته: کسانی که کیسه صفرا دارند، باید از زرد چوبه پرهیز کنند. زیرا یکی از اثرات جانبی زرد چوبه این است که خون شما را کاهش میدهد.

خواص ضد التهابی زنجبیل در کاهش علائم لوپوس

آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی زنجبیل در کاهش علائم لوپوس مانند تورم و درد مفاصل، مفید است.این ماده را در وعده های غذایی خود بیفزایید و یا میتوانید مقداری، ریشه زنجبیل را به آب میوه های تازه اضافه کنید.و برای استفاده از قرص های مکمل زنجبیل می توانید از پزشک خود مشورت بگیرید.

درمان بیماری لوپوس با سرکه سیب

افرادی که مبتلا به لوپوس هستند، اغلب کمبود اسید هیدروکلریک دارند که این ماده در سرکه سیب موجود است. علاوه بر این  سرکه سیب می تواند بدن را سم زدایی کند و توان جذب مواد مغذی را افزایش میدهد.

بدون شک، سرکه سیب یکی از مهمترین داروهای خانگی برای لوپوس است. یک لیوان آب گرم را با یک قاشق چای خوری سرکه ترکیب کنید و سپس نصف قاشق غذا خوری آب لیمو به آن بیفزایید و این ترکیب را ۳ بار در روز، ۲۰ دقیقه قبل از هر وعده غذایی مصرف کنید.

روغن نارگیل درمان خانگی بیماری لوپوس

این روغن، سیستم ایمنی را بهبود می بخشد و پاسخ های منفی این سیستم بدن را کنترل می کند. روزانه ۲ قاشق غذا خوری روغن نارگیل مصرف کنید.از آن در آشپزی روزانه استفاده کنید و یا به آب میوه ها و اسموتی های خود اضافه کنید.

نمک اپسوم یا سولفات از محبوب ترین درمان های خانگی لوپوس

با حمام کردن در آبی که حاوی نمک سولفات است به کاهش خستگی، درد، و التهاب در مفاصل کمک خواهید کرد. این نمک ، یک منبع عالی از منیزیم است و برای سم زدایی بدن بسیار موثر می باشد. این یکی از محبوب ترین درمان های خانگی لوپوس است. چرا که در بسیاری از آشپزخانه ها در سراسر جهان یافت میشود.یک فنجان نمک سولفات را در وان حمام و حداقل ۱۵ الی۲۰ دقیقه درون آن بمانید.این درمان را چندین بار در طول هفته تکرار کنید.

نکته: افرادی که به دیابت مبتلا هستند یا دارای مشکلات کلیوی میباشد، از این درمان اجتناب کنند.

ریحان از درمان های گیاهی بیماری لوپوس

این گیاه با آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی برای کاهش فشار و استرس و خستگی بسیار مفید استو عملکرد های بدن را بهبود می بخشد. بک قاشق چای خوری ریحان خشک شده یا تازه را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه، به یک لیوان آب داغ اضافه کنید و بعد کمی عسل به آن بیفزایید. این ترکیب را ۲ الی ۳ بار مصرف کنید. یکی دیگر از گزینه ها این است که برگ های تازه آن را بجویید.

کاهش علائم التهاب لوپوس با دانه کتان

این دانه ها برای کاهش علائم التهاب لوپوس و بهبود عملکرد کلیه ها بسیار مفید است با این حال مراقب نفخ یا درد شکم ناشی از مصرف دانه کتان باشید.

اسیدهای چرب امگا۳ روشی مفید برای کاهش علائم التهاب لوپوس

با داشتن خواص ضد التهابی، می‌توانند بطور قابل توجهی علائم لوپوس را کاهش دهند و همچنین باعث بهبود عملکرد رگ های خونی شوند. مصرف غذاهای که حاوی اسیدهای چرب امگا۳ هستند مانند؛ ماهی سالمون، ماهی تن، گردو، یا دانه های چیا، به صورت روزانه در بهبود درمان بسیار موثر هستند. همچنین می توانید از مکمل های روغن ماهی بعد از مشورت با پزشک استفاده کنید.

تسکین علائم لوپوس با پروبیوتیک ها

پروبیوتیک ها، باکتری های ضروری هستند که به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. بنابراین باعث تسکین و یا کاهش علائم لوپوس می شود. با مصرف غذا های حاوی پروبیوتیک، میزان پروبیوتیک ها را در بدن کاهش دهید. همچنین می توانید با مشورت پزشک از مکمل های پرو بیوتیک استفاده کنید.

درمان طبیعی لوپوس با تمرین یا ورزش کردن

آلزایمر

علاوه بر درمان های طبیعی خانگی، افراد به ورزش کردن نیاز دارند، زیرا به کاهش خستگی و همچنین سفت شدن مفاصل کمک می کند. ایروبیک، یکی از ورزش های توصیه شده می باشد که می تواند به سلامت قلبی و عروقی کمک کند و قدرت عضلات را به طور قابل توجهی بهبود بخشد. ورزش کردن، خلق و خوی شادی در شما را نیز افزایش می دهد و کیفیت زندگی را بهبود می بخشد و هر گونه اثر منفی از درمان های پزشکی را کاهش میدهد.

ویتامین D درمانی برای بیماری لوپوس

ویتامینD را با مصرف غذا هایی، مثل: غلات با شیر، ماهی یا پنیر جذب کنید و همچنین میتوانید بعد از مشاوره با پزشک از مکمل های ویتامین D نیز استفاده کنید.

نکته: آفتاب گرفتن یک گزینه عالی برای بدست آوردن ویتامین D است. اما با این حال، افراد مبتلا به لوپوس نباید این کار را انجام دهند. چرا که اغلب علائم حساسیت به نور دارند.

درمان بیماری لوپوس با ویتامین A

خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که در ویتامین A یافت میشود، می تواند علائم در ریه ها، روده ها، و پوست را کاهش دهند. غذا های مانند، شیر، یا جگر، که سرشار از ویتامین Aهستند، از بهترین درمان های خانگی برای لوپوس محسوب می شود. علاوه بر این، بتاکاروتنی که در سبزی های رنگارنگ وجود دارند، منبع عالی از ویتامین A می باشند.

ماساژ یکی از مفیدترین درمان های خانگی برای لوپوس

افراد مبتلا به لوپوس، معمولا درد مزمن در مفاصل و ماهیچه ها را تجربه می کنند. بنابراین ماساژ یکی از مفیدترین درمان های خانگی برای لوپوس است، چرا که باعث کاهش این دردها می شود. بل این حال، برای افرادی که به لوپوس با علائم پوستی دچار هستند، از ماساژ بیش از حد اجتناب کنید. زیرا میتواند به پوست آسیب برساند. در صورت تمایل به استفاده از این درمان، باید با ماساژورهای حرفه ای مشورت کنید.

کایروپراکتیک از درمان های خانگی بیماری لوپوس

این ماده برای کاهش درد و بهبود انعطاف پذیری در مفاصل مفید است. با این حال این درمان پیچیده است که نیاز به تمرین زیاد دارد. در نتیجه آن را در پایین لیست درمان های خانگی برای لوپوس قرار دهید.

درمان و کاهش علائم لوپوس با طب سوزنی

با عملکردهای مشابه کایروپراکتیک، یکی از درمان های موثر خانگی است که به کاهش علائم لوپوس کمک می کند اما به دلیل پیچیدگی آن باید با درمان گران حرفه ای مشورت کرد.

نکات مهم درباره بیماری لوپوس

  • به طور مداوم علائم و وضعیت درمان خود را با پزشک چک کنید.
  • از استرس و فشارهای فیزیکی و ذهنی خود را دور نگه دارید.
  • از روش های دیگری مانند یوگا و مدیتیشن استفاده کنید که می تواند به کاهش علائم شما کمک کند.
  • در مورد حساسیت به نور خورشید، قبل از خروج کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • از غذاهای که باعث ایجاد آلرژی می‌شوند، اجتناب کنید.
  • از چربی های حیوانی و پروتئین ها بپرهیزید، در عوض قرص های مکمل ویتامین B12 را استفاده کنید.
  • برای بهبود علائم در قلب و ریه ها از سیگار کشیدن اجتناب کنید.
  • حتما به پزشک مراجعه کنید زیرا لوپوس به سیستم ایمنی بدن مرتبط است. بنابراین اگر به موقع درمان نشود، سیستم ایمنی را ضعیف می کند و در آیندخ مشکلاتی را دربر خواهد داشت. قبل از ملاقات با پزشک باید برخی از اطلاعات اولیه در مورد وضعیت و همچنین تاریخچه پزشکی خود را آماده کنید. اگر یکی از اعضای خانواده شما از هر گونه اختلالات خود ایمنی رنج میبرد بهتر است با پزشک خود در میان بگذارید. زیرا ژنتیک تاثیر بسزای در بیماری لوپوس دارد.

در بیماری لوپوس از چه چیزهای باید اجتناب شود

بسیاری از غذا ها به عنوان دارو های خانگی،برای لوپوس ، بسیار عالی عمل میکنند اما برخی دیگر نیز ممکن است برای درمان مفید نباشند.بنابراین بسیار ضروری است که یاد بگیرید از چه غذاهای باید اجتناب شود:

  • گلوتن
  • مصرف بیش از حد الکل و کافئین
  • چربی ترانس دار
  • غذاهای با سدیم بالا
  • شکر اضافه شده
  • برخی از حبوبات

چگونه از لوپوس جلوگیری کنیم

جلوگیری از بیماری لوپوس با داشتن یک رژیم غذایی ضد التهابی

به طور کلی اگر شما تصمیم جدی برای جلوگیری از لوپوس دارید بهتر است از این غذا ها به طور مرتب استفاده کنید:

  • ماهی های که حاوی مقدار زیادی اسید چرب امگا۳ هستند که برای مبارزه با درد و التهاب مفید می باشند برخی از آنها، ماهی تن، ساردین یا سالمون هستند. شما باید برای نتیجه بهتر، روزانه ۸ الی ۱۶ انس، از این غذاها را استفاده کنید که به طور کلی سلامت بدن شما را افزایش می دهد.
  • سبزیجات خام باعث تحریک آلکالاین در بدن می شود که به جلوگیری از التهاب و آسیب سیستم گوارشی بدن کمک می کند. غذاهای با آنتی اکسیدان های بالا، مانند میوه ها و سبزیجات که تاثیرات باور نکردنی بر روی مبارزه با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد و کاهش خستگی دارد.شما میتوانید از آووکادو، توت ها، سیر، یا سبزیجات با برگ های سبز استفاده کنید، استراحت کنید و به اندازه کافی بخوابید.

جلوگیری از لوپوس با داشتن خواب شبانه درست

۸ الی ۹ ساعت خوابیدن برای کسانی که دچار بیماری لوپوس هستند، مناسب است و باعث حفظ سطح انرژی آنها می شود و در نظر داشته باشید که بیماری لوپوس، باعث بی خوابی می شود. بنابراین در اینجا چند نکته برای افزایش کیفیت خواب، وجود دارد:

  • به خوابیدن، قبل از ساعت ۱۰ شب عادت کنید. می توانید این عادت را حفظ کنید، به طوری که بدن شما این ریتم روزانه را دنبال کند و به شما امکان می دهد که راحت تر بخوابید.
  • اتاق باید تاریک و سرد باشد.
  • صبح روز بعد، ۱۰ الی ۱۵ دقیقه نفس عمیق بکشید.
  • روز خود را با فعالیت های مانند پیاده روی شروع کنید.
  • مصرف نوشابه های گازدار و کافِئین را متوقف کنید.

برای جلوگیری از لوپوس پوست خود را سالم و ایمن نگهدارید

لوپوس می تواند باعث مشکلات بسیاری در پوست شود. مانند: بثورات یا لژیونو یا برخی از افراد، دچار خارش شدید و قرمزی در پوست می شوند.

برای محافظت از پوست:

  • از یک کرم مرطوب کننده برای حفظ رطوبت پوست خود استفاده کنید.
  • بین ساعت ۹ صبح تا ۳ بعد از ظهر، از نور مستقیم خورشید دور باشید. و قبل از بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید عینک آفتابی و کلاه نیز مفید هستند.
  • مقدار زیادی آب بنوشید.
  • پوست خود را با آب گرم شستشو ندهید.
  • از محصولاتی که حاوی مواد شیمیایی هستند، مانند: عطر، مام و غیره و یا لوازم آرایشی دور بمانید.

دیدگاه طب جدید:

این نام، در پزشکی با علامت اختصاری آن به‌کار می‌رود. لوپوس (Lupus) در زبان لاتین به معنی گرگ و اریتما (Erythema) در زبان یونانی به معنی سرخی است. این اصطلاح، به‌بیماری نقص ایمنی پوست و ارگان‌های داخلی که منشأ آن تاکنون شناخته نشده‌است، اطلاق می‌گردد. در نوع رایج‌تر آن «ال. ئی. کرونیکوس دیسکوئیدس» که فقط محدود به‌پوست می‌شود، اکثراً روی صورت و بینی لکه‌ای سرخ رنگ به شکل پروانه نقش می‌بندد. نوع حاد آن، که به‌ندرت به‌مرگ می‌انجامد و بیشتر در زنان و در دههٔ سوم سنین زندگی بروز می‌کند، به‌ارگان‌های داخلی مانند کلیه، قلب و مفاصل نیز سرایت می‌نماید. پس از بروز (.L. E)، در خون بیمار، عوامل دفاعی پدیدار می‌گردد که علیه سلول‌های حفاظت کننده و گلبول‌های موجود در خون اقدام کرده و به‌نابودی آنها می‌پردازد و منجر به‌تقلیل گلبول‌های سفید و قرمز خون می‌شود. در این مقطع، سلول‌های ایمنی حاصل از این فعل و انفعالات، در جدارهٔ رگ‌ها و سایر نقاط بدن رسوب نموده که این خود به‌دگرگونی ارگان‌های مربوطه می‌انجامد. به زبان ساده تر، این بیماری مظهر نوعی برادرکشی است که طی آن گلبول‌های سفید – که به منزله سیستم دفاعی بدن هستند – شروع به از بین بردن یکدیگر و در مراحل پیشرفته بافت‌های گوناگون بدن می‌کنند و در نتیجه تعداد آنها کاهش یافته و شدت بیماری را سبب می‌شوند.گرچه منشأ و عامل بروز این بیماری در طب غربی تاکنون ناشناخته مانده‌است لیکن پژوهشگران حدس می‌زنند که عامل بروز این بیماری احتمالأ نوعی ویروس یا پرتو فرابنفش است. علاوه بر فرضیه فوق، نتایج حاصله از آزمایشات دیگر، حاکی از این است که عامل ژنتیکی نیز در این بیماری مؤثر است:

• خویشاوندان درجه اول و دوم یک فرد ِ مبتلا به‌لوپوس، بیش از دیگران در معرض ابتلا قرار می‌گیرند.
• احتمال این‌که یک شخص مبتلا به‌لوپوس حداقل دارای یک خویشاوند درجهٔ اول مبتلا به‌همین بیماری بوده‌باشد، در حد ٪۳ تا ٪۱۰ ثابت شده‌است.
• آمار موجود در باره دوقلوهای تک تخمکی مبتلا به‌لوپوس ۲۵ درصد است.»
• آمار دوقلوهای دوتخمکی مبتلا به‌لوپوس فقط ٪۵ است.
علائم لوپوس:
۱. خستگی ممتد و غیر عادی
۲. ضعف دائمی
۳. خارش
۴. تب که می تواند بالا باشد.
۵. از دست دادن اشتها به صورت ممتد
۶. از دست دادن وزن (کاهش وزن ) ناخواسته
۷. ریزش زیاد مو
۸. خون دماغ
۹. زخم و آفت سقف دهان که با خوردن غذاهای تند می سوزد
۱۰. هرگونه حساسیت پوستی که بدون دلیل باشد
۱۱. کهیر
۱۲. زخم های پوستی
۱۳. درد مفاصل
۱۴. تورم مفاصل
۱۵. خشکی و سختی مفاصل به هنگام صبح
۱۶. درد قفسه سینه که با تنفس بیشتر می شود
۱۷. کمبود نفس
۱۸. سرفه های همراه با خونریزی
۱۹. سردرد های غیر معمولی و ممتد
۲۰. سرگیجه و تهوع
۲۱. دردهای ممتد و متوالی شکمی
۲۲. ورم اندام های تحتانی
۲۳. پف زیر چشم
۲۴. خون در ادرار

دیدگاه طب سنتی:

طبیعت این بیماری از نظر طب سنتی سرد است و در جنس سرد و سنین سردی و مناطق سرد بیشتر تظاهر می یابد. اصلاح مزاج و تنظیم تغذیه در برنامه درمانی خیلی موثر است و پرهیز از مصرف سردی جات و مصرف گرمی جات توصیه می شود.

در کنار داروهای گیاهی ضد لوپوس زالو درمانی مانند زالو درمانی در بیماری بهجت انجام دهید. اگر حمله لوپوس به عضو خاصی صورت گرفته زالو درمانی در همان منطقه همراه با داروهای گیاهی ضد لوپوس لازم است.

دستور دکتر حسین خیر اندیش

به مدت ۴۰ الی ۱۲۰ روز ترکیب سیاه دانه و عسل هر هشت ساعت یک قاشق مرباخوری

طرز تهیه ترکیب سیاه دانه و عسل:

یک واحد سیاه دانه پودر شده را در سه واحد عسل مخلوط کنید.

واحد: یعنی حجم ثابت مثلا یک لیوان سیاه دانه را با سه لیوان عسل مخلوط کنید.

بعد از این مرحله بیمار توسط طبیب طب سنتی یا پزشک ویزیت شود.

[/vc_column_text][vc_column_text]
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
بله
تقریبا
خیر

داریوش طاهری

اولیــــــن نیستیــم ولی امیـــــد اســــت بهتـــرین باشیـــــم...!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا