زبان عربیکنکور سراسری

سوالات عمومی کنکور تجربی ۱۴۰۰ خارج از کشور؛ درس زبان عربی

امتیازی که به این مقاله می دهید چند ستاره است؟
[کل: ۰ میانگین: ۰]

کنکور تجربی ۱۴۰۰ خارج از کشور

ماده امتحانی: زبان عربی

تعداد سوالات: ۲۵

از شماره ۲۶ تا شماره ۵۰

مدت پاسخگویی ۲۰ دقیقه

** عَیْنُ الأنسب لِلْجَوَابِ عَنْ الترجمه أَوِ الْمَفْهُومُ مِنْ أَوْ إِلَى الْعَرَبِیَّهِ (۲۶ – ۳۵)

۲۶- أَنفِقُوا مِمَّا رَزَقْنَاکُم مِّن قَبْلِ أَن یَأْتِیَ یَوْمٌ لَّا بَیْعٌ فِیهِ وَلَا خُلَّهٌ :

۱) از آنچه به شما روزی دادیم انفاق کنید قبل از اینکه روزی بیاید که نه فروشی (تجارتی) در آن است و نه دوستی

۲) آنچه را روزی شما کردیم انفاق کنید پیش از اینکه آن روز فرا رسد که نه خرید و فروشی در آن است و نه شفاعتی

۳) از چیزهایی که به شما روزی داده ایم به دیگران بدهید پیش از اینکه آن روز بیاید که نه خریدی در آن است و نه شفاعتی

۴) چیزهایی را که روزی شما قرار دادیم به دیگران ببخشید قبل از اینکه روزی فرا رسد که نه معامله ای در آن است و نه دوستی

پاسخ گزینه: ۱

۲۷- « قد تُؤثِّر کلماتٌ من شخصٍ أو من کتاب فی أنفسنا تأثیراً عمیقاً یَظهر فی أفکارنا و آرائنا! »:

۱) کلماتی از شخصی یا از کتابی بر وجود ما عمیقه تأثیر می گذارد و در اندیشه و آراء ما ظاهر می شود؟

۲) قطعا کلماتی از شخص یا کتابی در درونمان تأثیر ژرفی می گذارد که افکار و آراء ما آن را آشکار می کند؟

۳) گاهی کلماتی از شخصی یا کتابی در درون ما چنان تأثیر عمیقی می گذارد که در افکار و نظرات ما ظاهر می شود؛

۴) نگاه کلمات شخص یا کتابی در وجودمان چنان تأثیر ژرفی برجا می گذارد که اندیشه ها و نظریاتمان آن را نمایان می سازد

پاسخ گزینه: ۳

۲۸- «کَثِیرُ مِنَ النَّاسِ لَا یفکرون أَکْثَرَ مِنْ مَرَّتَیْنِ أَوْ ثَلَاثِ مَرَّاتٍ سنویا ، وَ لَکِنَّ الْعُلَمَاءِ لَا یضیعون أَوْقَاتَهُمْ وَ یفکرون دَائِماً !»:

۱) اکثر مردم بیشتر از دو بار یا سه بار فکر نمی کنند ولی علماء اوقاتشان را ضایع نکرده در طول سال، همیشه می اندیشند

۲) بسیاری از مردم سالانه بیش از دو یا سه بار نمی اندیشند، اما دانشمندان اوقات خود را تلف نمی کنند و همیشه تفکر می کنند؟

۳) کثیری از مردم هستند که سالیانه بیش از دو سه دفعه فکر نمی کنند، ولی عالمان زمان خود را تلف ننموده اند و دائما در تفکر هستند؟

۴) مردم بسیاری هستند که در سال بیشتر از دو یا سه بار اندیشه نمی کنند، ولیکن اندیشمندان زمان را تباه نمی کنند و دائما فکر می کنند.

پاسخ گزینه: ۲

۲۹- «یُمْکِنُ أَنْ تَنْسَى مِنَ شارکک فِی الضَّحِکِ ، لَکِنَّکَ لَنْ تَنْسَى مِنَ شارکک فِی الْبُکَاءِ أَبَداً!»:

۱) شاید هر کس که در خندیدن با تو همراه بود، فراموشت شود اما کسی که در گریستن با تو همراه بود فراموشت نخواهد شد

۲) می توانی آن کس را که در خنده همراهیت کرد فراموش کنی، اما هرگز آن کس را که در گریه همراهیت کند فراموش نمی کنی

۳) می شود آن کسی را که در خنده با تو همراهی کرده است فراموش کنی، اما کسی را که در گریه با تو همراهی می کند ابدأ فراموش نمی کنی.

۴) امکان دارد کسی را که در خندیدن با تو همراهی کرد فراموش کنی، اما کسی را که در گریه کردن با تو همراهی کرد هرگز فراموش نخواهی کرد

پاسخ گزینه: ۴

۳۰- «إِنْ قَلَّمَ الْعَالَمِ وَ لِسَانِهِ هُمَا أَفْضَلُ الْجُنُودِ الَّذِینَ یَسْتَطِیعُونَ أَنْ یدافعوا عَنْ ثقافه بِلَادِهِمْ بِأَحْسَنِ طَرِیقٍ!»:

۱) قلم و زبان عالم سربازانی اند که قادرند از فرهنگ سرزمین خودشان به زیباترین طریق دفاع نمایند؛

۲) قلم عالم و زبان او همان سربازان برترند که می توانسته اند به نیکوترین راه از فرهنگ کشورشان دفاع نمایند

۳) قلم عالم و زبان او بهترین سربازانی هستند که می توانند از فرهنگ کشور خود به بهترین روش دفاع کنند

۴) قلم و زبان دانشمند همان سربازانی هستند که می توانند به روشی نیکو از فرهنگ سرزمینهای خویش دفاع کنند؟

پاسخ گزینه: ۳

۳۱- «دَعَا الشُّرْطِیِّ جَمَاعَهٍ المشاغبین إِلَى الْتِزَامِ الصَّمْتُ، وَ هُوَ مَا کَانَ قَدْ فَکَّرَ کَیْفَ یَطْلُبُ مِنْهُمْ أَنْ یَقُومُوا بِذَلِکَ!»: پلیس گروه ……………………

۱) شلوغ کار را فرا خواند و آنها را به پایبندی به سکوت ملزم کرد، و به چگونگی عمل کردن آنها فکر نکرده بود!

۲) آشوبگر را به پایبندی به سکوت دعوت کرد، در حالی که فکر نکرده بود چگونه از آنها بخواهد بدان عمل کنند

۳) پر سر و صدا را به ایجاد سکوت فراخواند، اما فکر نمی کرد که آنها چگونه باید به آن عمل کنند

۴) پرهیاهو را به رعایت سکوت دعوت کرد، ولی به اینکه چگونه باید سکوت کنند اصلا فکر نمی کرد

پاسخ گزینه: ۲

۳۲- «إِنَّ الضَّوْءُ مِنَ أَهُمُّ الْعَوَامِلِ الَّتِی تُؤَثِّرُ فِی حَیَاهِ الکائنات الَّتِی تَعِیشُ فِی أعماق المحیطات»:

۱) نور از عوامل مهمی است که تأثیرش در زندگی موجوداتی که در اعماق اقیانوسها بسر می برند حتمی است

۲) قطعأ نور از مهمترین عواملی است که در زندگی موجوداتی که در اعماق اقیانوسها زندگی می کنند اثر می گذارد؟

۳) نور از مهمترین عواملی است که تأثیر آن در موجوداتی که در اعماق اقیانوسها بسر می برند قطعی است

۴) قطعه نور از عوامل مهمی است که در زندگی موجوداتی که در اعماق اقیانوسها زندگی می کنند تأثیر دارد؟

پاسخ گزینه: ۲

۳۳- عَیْنِ الصَّحِیحِ:

۱) قَدْ نُعَوِّدَ أَنْفُسَنَا عُمَّالِ جیّداً وَ سیّئاً: گاهی خودمان به کار خوب یا بدی عادت می کنیم،

۲) وَ یُصْبِحُ تَغْیِیرُهُ کداء لَا مُعَالَجَهِ لَهُ،: و تغییر دادنش گاهی مثل بیماریی است که درمان ندارد،

٣) وَ نجذب إِلَیْهِ لَا عَنْ عَزَمَ ،: و در حالیکه تصمیمی بر آن نداریم بسوی ما کشیده می شود،

۴) وَ نَعْمَلْهُ وَ نَحْنُ غافِلُونَ عَنْهُ!: و آن را انجام می دهیم در حالی که از آن غافل هستیم

پاسخ گزینه: ۴

۳۴- عَیْنِ الصَّحِیحِ:

١) کَادَ أَخِی یَبْکِی بُکَاءَ لِأَنَّ لَهُ أَلَماً شَدِیداً: برادرم نزدیک است از درد شدیدی که دارد، گریه کند؟

۲) طُوبَى لِمَنْ لَا یُحَدِّثُ عَمَّا فِیهِ احْتِمَالِ الْکَذِبِ: خوشا به حال آنان که از هر چه احتمال دروغ دارد، سخن نگویند؟

۳) مَنْ لَا یُسْتَخْدَمُ الْوَقْتِ جَیِّداً هُوَ أَوَّلُ مَنْ یَشْکُوَ مِنْ قُلْتُهُ: کسی که از وقت بخوبی استفاده نمی کند، اولین کسی است که از کمی آن، شکایت می کند!

۴) الْعُلَمَاءُ مَنْ ینیرون عُقُولِ النَّاسِ بالعلوم النَّافِعَهَ: دانشمندان همان کسانی هستند که بوسیله علوم سودمند خود، مردم را دارای عقل نورانی می کنند؟

پاسخ گزینه: ۳

۳۵- «استاد موافقت کرد که امتحان را برای دانش آموزان به مدت دو هفته به تأخیر اندازد»:

۱) وَافَقَ أستاذنا أَنْ یُؤَجَّلُ مَوْعِدَ الامتحانات أُسْبُوعَیْنِ التِّینِ.

۲) تُوَافِقُ أستاذنا أَنْ یَتَأَخَّرَ الْمَوْعِدُ للامتحان أُسْبُوعَیْنِ اثْنَیْنِ.

۳) تُوَافِقُ الْأُسْتَاذِ أَنْ یُؤَخِّرَ امتحانات الطلاب لِمُدَّهٍ أُسْبُوعَیْنِ .

۴) وَافَقَ الأستاد أَنْ یُؤَجَّلُ الِامْتِحَانِ للطلاب لِمُدَّهٍ أُسْبُوعَیْنِ.

پاسخ گزینه: ۴

** إقرأ النَّصِّ التَّالِی ثُمَّ أَجِبْ عَنْ الأسئله (۴۲-۳۶) بِمَا یُنَاسِبُ النَّصِّ :

قَدْ یُشْعِرُ الْإِنْسَانُ بَعْضِ الْأَحْیَانَ أَنَّهُ مُصَابِ بِالْهَمِّ وَ الْغَمِّ، لِذَلِکَ یَنْصَحَ أَنْ یَقُومُ بِبَعْضِ الْأَعْمَالِ، مِنْهَا:

۱- لْکَلَامُ مَعَ الْعَائِلَهِ وَ الْأَصْدِقَاءِ، فَإِنَّ الْإِنْسانَ عندما یُشْعِرُ بِأَنَّهُ جَلِیسُ مَجْمُوعَهُ مِنَ الْأَصْدِقَاءِ الَّذِینَ یُحِبُّونَهُ یَزِیدَ شعوره بِقُوَّتِهِ وَ اسْتِطَاعَتِهِ.

٢- الْإِقْبَالُ عَلَى الرِّیَاضَهُ فِی بَعْضِ الْحَالَاتِ، فَإِنَّهَا أَحْیَاناً تُؤْثِرَ عَلَى نَشَاطُ مَادَّهُ کیمیاویه فِی الْجِسْمِ مَشْهُورَهً بماده السَّعَادَهِ. وَ هَذِهِ تُفِیدُ بَعْضِ المصابین

٣- الِاسْتِمَاعُ إِلَى الْأَصْوَاتُ الهادئه وَ المحبوبه کَالْقُرْآنِ وَ الْأَصْوَاتُ فِی الطَّبِیعَهِ وَ الموسیقى، فَإِنَّهُ یَزِیدُ السَّکِینَهَ فِی الْإِنْسَانُ کَمَا أَنَّهُ یُسَاعِدُ عَلَى تخفیض ضغط الدَّمِ وَ تَحْسِینِ ضَرْبَانِ الْقَلْبِ.

۴- کِتَابَهِ أَسْبَابِ الْحُزْنِ وَ الْغَمِّ، فَإِنَّهَا تُفِیدُ فِی تَخْفِیفِ الْآلَامِ.

۳۶- عَیْنِ الْخَطَأُ:

۱) إِنَّ بَعْضَ الْأَصْوَاتُ یُؤْثِرُ عَلَى تَقْلِیلِ الاضطرابات!

۲) رَفِیقُ السَّوْءِ لَا یَقْدِرُ أَنْ یُدْخِلَ السَّکِینَهَ فِی قَلْبِ الْإِنْسَانِ؟

۳) إِنَّ التَّمَّارِینَ الریاضیه بَعْضِ الْأَحْیَانَ تَعْمَلُ بَدَلَ الْأَدْوِیَهِ!

۴) إِنَّ الْإِنْسانَ فِی هَذَا الْعَصْرِ یُشْعِرُ بِالْحُزْنِ وَ الْمُصِیبَهِ مستمرا؟

پاسخ گزینه: ۴

۳۷- عَیْنَ مَا هُوَ مِنْ توصیات النَّصِّ :

۱) تَکَلَّمَ مَعَ الأخرین حَوْلَ حَیَاتِکَ وَ ذَکَرَ الامک!

۲) اسْتَمَعَ إِلَى الْأَخْبَارِ وَ شَاهِدُ الأفلام

۳) أَشْعِرْ بقدراتک عَنْ طَرِیقِ الصَّدِیقِ الْحَمِیمِ.

۴) أَکْتُبَ تمارینک وَ دروسک بشوق

پاسخ گزینه: ۳

۳۸- عَیْنِ الصَّحِیحِ عَنْ مَفْهُومُ النَّصِّ:

۱) لا طُمَأْنِینَهٍ بالکسل؟

۲) اتْرُکِ الْحُزْنِ بِتَرْکِ الْفِکَرُ!

۳) الْفَرَجُ بَعْدَ الشَّدَائِدَ؟

۴) دَوَاءً الْحُزْنِ الصَّبْرِ عَلَیْهِ!

پاسخ گزینه: ۱

۳۹- عین الصحیح للفراغات: «إِنَّ دراسات الْعُلَمَاءِ . . . . بِأَنْ . . . . تُؤْثِرَ عَلَى شِفَاءُ الْمَرْضَى …»

۱) تُؤَکِّدُ – الرِّیَاضَهُ – بَعْضَهُمْ وَ لَا جَمِیعِهِمْ

۲) أُثْبِتَتْ – الْأَصْوَاتُ کُلِّهَا – بِسُرْعَهِ

۳) تَعْتَقِدُ – الْکِتَابَهُ الْیَوْمِیَّهِ – فِی جَمِیعِ الْأَحْیَانَ

۴) تَظْهَرُ – تخفیض الدَّمُ کَثِیراً – وَ لَا شَکَّ فِی ذَلِکَ

پاسخ گزینه: ۱

* عین الْخَطَأُ فِی الْإِعْرَابِ وَ التَّحْلِیلِ الصرفی (۴۲-۴۰)

۴۰ – «تُؤْثِرْ»:

۱) فَعَلَ مضارع – لَهُ ثَلَاثَهُ حُرُوفُ أَ صَلَّیْتُ «أَثَرُ» – مَصْدَرَهُ : «تأثیره عَلَى وَزْنِ تفعیل

۲) مضارع – للمؤنث الْغَائِبَ – مَاضِیهِ «تأثر» عَلَى وَزْنِ تَفْعَلْ / فَعَلَ وَ مَعَ فَاعِلُهُ جُمْلَهٍ فعلیه

۳) فَعَلَ مضارع – لِلْمُفْرِدِ الْمُؤَنَّثُ الْغَائِبَ – حُرُوفَهُ الْأَصْلِیَّهِ « أَثَرُ » / فع وَ مَعَ فَاعِلُهُ جُمْلَهٍ فعلیه

۴) مضارع – حُرُوفَهُ الْأَصْلِیَّهِ ثَلَاثَهٍ «أَثَرُ»، وَ لَهُ حَرْفُ وَاحِدُ زَائِدٍ – فَعَلَهُ الْمَاضِی «أَثَرُ» عَلَى وَزْنِ فَعَلَ

پاسخ گزینه: ۲

۴۱- «یُسَاعِدُ»:

۱) فعل مضارع – له حرف واحد زائد، ماضیه: «ساعده على وزن «فاعل»

۲) مضارع – مصدره « مساعده» على وزن «مفاعله» / مع فاعله جمله فعلیه

۳) فعل مضارع – للمفرد المذکر الغائب – حروفه کلها أصلیه و لیس له حرف زائد

۴) مضارع – للغائب – له ثلاثه حروف أصلیه «س ع د» / فعل و مع فاعله جمله فعلیه

پاسخ گزینه: ۳

۴۲- «مَجْمُوعَهُ»:

۱) مفرد مؤنث – نکره – مضاف إلیه

۲) مفرد مؤنث – اسم مفعول ( فعله: جمع)

۳) اسم – مفرد مؤنث – معرفه – مضاف إلیه

۴) اسم – اسم مفعول (من فعل «جمع»)

پاسخ گزینه: ۳

** عین الْمُنَاسِبُ لِلْجَوَابِ عَنْ الأسئله التالیه (۵۰-۴۳)

۴۳- عَیْنِ الْخَطَأُ فِی ضَبْطِ حَرَکَاتُ الْحُرُوفِ:

۱) لِلزَّرّافَهِ صَوتٌ یُحَذِّرُ الحَیَواناتِ حَتَّی تَبتَعِدَ عَن الخَطَرِ

۲) اثْنَانِ وَ ثَمَانُونَ تقسیمٌ علی اثنین یُساوی وَاحِداً وَ أربعینَ.

۳) لَا تَظْلِمْ کَمَا لَا تُحِبُّ أَنْ تُظْلَمَ وَ أَ حُسَیْنِ کَمَا تُحِبُّ أَنْ یُحْسَنَ إِلَیْکَ.

۴) أَنَا أَتَذَکَّرُ جَبَلِ النُّورِ الَّذِی کَانَ النَّبِیِّ ( ص ) یَتَعَیَّنُ فِی غَارَ حِرَاءَ الْوَاقِعِ فِی قمته.

پاسخ گزینه: ۲

۴۴ – عَیْنِ الْخَطَأُ عَنِ الْمَفْهُومُ:

۱) الصحفی: مَنْ یَقْرَأُ الصَّحِیفَهِ الْیَوْمِیَّهِ دَائِماً!

۲) الْمُصْحَفُ: یُقَالُ لِکِتَابِ کُتِبَ فِیهِ کَلَامُ خَاصٍّ؟

۳) الصَّحِیفَهُ: مَجْمُوعَهُ مِنِ الْأَوْرَاقِ الَّتِی تَنْتَشِرُ یومیا!

۴) الصُّحُفُ: فِیها أَخْبَارِ مُتَعَدِّدَهً وَ غَیْرِهَا حَسَبَ سِیَاسَهَ الصَّحِیفَهِ!

پاسخ گزینه: ۱

۴۵ – عَیْنِ الصَّحِیحِ عَنِ الْمُفْرَدَاتِ:

۱) إِنَّهُ قَرَأَ آلَافِ الْکُتُبِ وَ هُوَ مِنَ أَهُمُّ الْکِتَابِ. (مُفْرَدُ) ← أَلْفُ – کَاتَبَ

۲) جَاءَ بِهَدَایَا کَثِیرَهً وَ قَبِّلْهَا الْفَقِیرِ بِسُرُورِ. (مترادف) ← أَتى بِ – رَفَضَ

۳) کُلُّ وِعَاءٍ یَضِیقُ بِمَا جُعِلَ فِیهِ إِلَّا وِعَاءَ الْعِلْمِ. (متضاد) ← یَتَّسِعُ – الْجَاهِلُ

۴) ذَهَبَتْ إِلَى أُسْتَاذِی مَعَ صدیقتی لنسأل سؤالات کَثِیرَهًـ (جَمْعُ) ← أساتذه – أَصْدِقَاءَ

پاسخ گزینه: ۱

۴۶ – عَیْنَ مَا لَیْسَ فِیهِ اسْمُ التَّفْضِیلِ:

۱) بَنِی المدیر سَدًّا بِخَیْرِ الْأَشْیَاءِ مِنَ الْحَدِیدِ وَ النُّحَاسِ!

۲) خَیْرُ الصَّدَقَهِ عَلِمَ نتعلمه وَ تَعَلُّمِهِ الْآخِرِینَ فِی حَیَاتِنَا؟

۳) عَلَیْکُمْ بِالْجَمَاعَهِ لِأَنَّ الْکَثِیرِ خَیْرُ مِنَ الْقَلِیلِ الْأَدَاءِ الْأَعْمَالِ!

۴) فِی کُلِّ شَیْ‏ءٍ خَیْرُ وَ جَمَالُ لاتشاهدهما إِلَّا أَنْ تنتبه إِلَیْهِمَا!

پاسخ گزینه: ۴

۴۷ – عَیْنَ مَا فِیهِ «نُونُ الوقایه»:

۱) تَبْنِی بَعْضِ الطُّیُورِ عشها فَوْقَ الْأَشْجَارِ!

۲) أُخْتِی الْعَزِیزَهُ؛ بَیْنِی لِی أَیْنَ أَجْعَلْ هَذِهِ الْکُتُبُ؟

۳) إِنَّ بَیَّنْتُ لَکَ أَصْلُ هَذَا الْمَوْضُوعِ فَهَلْ تصدقنی!

۴) هُوَ طَالِبٍ نَشِیطِ جِدّاً یَتَمَنَّى أَنْ یَصِلَ إِلَى أهدافه؟

پاسخ گزینه: ۳

۴۸ – عَیْنُ «مَا» تَخْتَلِفُ فِی الْمَعْنَى:

۱) مَا أُحِبُّ هَذَا الطَّالِبُ أَنْ یَعْرِفَ الْآخَرُونَ فشله!

۲) مَا تَحْتَاجُ هَذِهِ الْغُرْفَهِ هِیَ مکتبه صَغِیرَهً فِیهَا بَعْضِ الْکُتُبِ!

۳) مَا أَحْسَنَ الْإِنْسَانُ لِأَحَدٍ إِلَّا وَ هُوَ یَرَى نتیجه عَمَلِهِ بِإِحْسَانٍ أَفْضَلُ؟

۴) مَا أَخْلَصَ الْمُؤْمِنِ اللَّهُ إِلَّا وَ یَنَابِیعِ الْحِکْمَهِ قَدْ ظَهَرْتُ مِنْ قَلْبِهِ عَلَى لِسَانِهِ!

پاسخ گزینه: ۲

۴۹- عَیْنَ مَا فِیهِ الْمَفْعُولِ الْمُطَلِّقِ النوعی:

۱) مَدَحَ الشَّاعِرِ الْجَنَّهِ مَدْحاً جَیِّداً وَ نَالَ جَائِزَهُ؟

۲) رَأَیْتُ حَادِثاً جَدِیداً فِی مدینتنا عندما کُنْتُ أَمْشِی هُنَاکَ!

۳) لَا تَعْمُرُ حِکْمَهُ بَالِغَهُ عَمَرَهَا إِلَّا فِی قَلْبِ الْإِنْسَانِ الْمُتَوَاضِعِ!

۴) شَاهِدَهً سَمَکاً عَجِیباً یَعِیشُ فِی الْغِلَافِ دُونَ الْمَاءَ وَ الطَّعَامِ!

پاسخ گزینه: ۱

۵۰- عَیْنُ أسلوب الِاسْتِثْنَاءِ مَعْنَاهُ الْحَصْرِ:

۱) مَا إشترى وَالِدِی شَیْئاً مِنِ الْمَتْجَرَ الْکَبِیرِ إِلَّا نَوْعاً مِنَ الْفَاکِهَهِ؟

۲) مَا أَعَانَنِی أَحَدُ فِی مَشَاکِلَ الْحَیَاهِ إِلَّا اللَّهِ الَّذِی خَلَقَنِی فیرحمنی دَائِماً؟

۳) مَا شَکَرَ أَکْثَرَ النَّاسِ نِعْمَتَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ إِلاَّ الَّذِینَ یَعْرِفُونَ أَنَّهَا مِنْ جَانِبِهِ؟

۴) مَا اسْتَطَاعَ أَنْ یَذْهَبُ إِلَى الْحَجِّ هَذَا الْعَامِ إِلَّا الْحَجَّاجِ الَّذِینَ کَانُوا مُسْتَطِیعِینَ!

پاسخ گزینه: ۴

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
بله
تقریبا
خیر

داریوش طاهری

اولیــــــن نیستیــم ولی امیـــــد اســــت بهتـــرین باشیـــــم...!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا